logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۴۶۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حمل نقل جاده ای استان زنجان خبرداد

آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز استان زنجان/ راهداران آماده خدمات رسانی در زمستان هستند

آشکارسازی-نقاط-حادثه‌خیز-استان-زنجان-راهداران-آماده-خدمات-رسانی-در-زمستان-هستند

مدیرکل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان  از شناسایی 47 نقطه پرتصادف در استان خبر داد و گفت: نقاط حادثه‌خیز استان زنجان آشکار سازی شده است.

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان همه تلاش خود را به کار می گیرند تا برنامه ها و اهداف خود را برنامه ریزی و هماهنگ با سیاست های سازمان اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ادغام صورت گرفته بیش از 450 نفر در حوزه راهداری زمستانی فعالیت می کنند، افزود: 50 اکیپ راهداری نیز در طرح زمستانی آماده خدمات رسانی هستند.

این مسئول با بیان اینکه 28 راهدرخانه در استان زنجان خدمات رسانی لازم را انجام می دهند، تصریح کرد: 227 دستگاه ماشین آلات با تجهیزات کامل در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند.

 

*آمادگی کامل راهداران استان زنجان در طرح زمستانی

وی با اشاره به آمادگی کامل راهداران استان زنجان در طرح زمستانی،گفت:راهدارخانه ها با همه توان، نیرو و ظرفیت آماده به کار بوده و فعالیت های خود را در اسرع وقت انجام می دهند.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه پایش جاده ها نیز 37 دوربین نظارتی و 20 دوربین ثبت تخلف در استان فعال است، افزود: 58 تخلف شمار نیز وجود که به مدیریت بهینه ترافیک کمک می کند.

دست نشان بیان داشت: مقوله ایمنی یکی از اهداف سازمان است که ارتقای سطح ایمنی را هدف و برنامه اصلی خود می دانیم و ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها همراه حمل و نقل و راهداری هستند، تصریح کرد: باید از زحمات این قشر تقدیر شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت:بیشترین آمار فوتی های استان مربوط به آزاد راه زنجان به قزوین و در رتبه بعدی جاده های روستایی است.

دست نشان با اشاره به اینکه نقاط پر تصادف در استان زنجان شناسایی و به کمیسیون ایمنی منعکس شده است، افزود: با اختصاص اعتبارات لازم این نقاط رفع مشکل می شود. 

وی خاطرنشان کرد: نقاط پرتصادف بر اساس مطالعات آماری انجام شده و پس از بازدید های میدانی و با توجه به شاخص‌های مشخص شده ، شناسایی می‌شوند.

این مسئول افزود: در مجموع در استان زنجان 97 نقطه دارای تصادف شناسایی شده است که در این میان 47 نقطه، پرتصادف و 50 نقطه هم دارای تصادف هستند.

دست نشان  به فعالیت‌های انجام شده این اداره کل در خصوص آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز اشاره و گفت: تأمین حداقل الزامات ایمنی و آشکارسازی شامل تابلوهای ایمنی، خط‌کشی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی گفت: آشکارسازی مسیر از طریق نصب تابلوهای فسفری، چراغ چشمک‌زن و شیارهای طولی و عرضی از جمله اقدامات اجرایی این اداره کل برای آشکارسازی و ایمن‌سازی این نقاط بوده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر