logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۰
[ شناسه خبر : ۴۶۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه طارم:

زلزله کرمانشاه مردم ایران را داغدار کرد/ جمع آوری کمک‌های نوع دوستانه مردم طارم برای زلزله زدگان

زلزله-کرمانشاه-مردم-ایران-را-داغدار-کرد-جمع-آوری-کمک‌های-نوع-دوستانه-مردم-طارم-برای-زلزله-زدگان

امام جمعه طارم با اشاره به زلزله غرب کشور گفت: زلزله کرمانشاه مردم ایران را داغدار کرد.

به گزارش موج رسا; حجت الإسلام محمد صادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته طارم ضمن تسلیت ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام، حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا(ع) اظهار داشت: از پیامبر گرامی اسلام روایت است انسان باید هیچ موقع آرزوی مرگ نکند چون با این اتفاق رابطه انسان با عمل نیک او قطع می شود.

وی خاطرنشان کرد: ضریح مقدس امامزادگان هاشم و عوف(ع) در شهر آببر با همت هنرمندان و صنعتکاران استان اصفهان با هزینه ۷۵ میلیون تومان به اتمام رسیده است که مبلغ ۲۵ میلیارد بدهکار است که امید است با همت مردم خیر شهرستان طارم این بدهی جبران شود.

امام جمعه شهرستان طارم ضمن گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: اولین واقف در اسلام خود پیامبر اسلام است بنابراین کسانی که به امید احسان دارایی هایی را وقف کرده اند باید تلاش کنند تا وقفیات حفظ شده و از بین نرود.

خطیب جمعه طارم گفت: زلزله کرمانشاه مردم ایران را داغدار کرد که تعداد ۴۳۶ نفر کشته بیش از ۹ هزار زخمی همراه با آوارگی و خرابی در فصل سرد پاییز داشت گفتنی است کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر شهرستان طارم آماده جمع آوری کمک های نوع دوستانه مردم این شهرستان برای هموطنان زلزله زده هستند.

حجت الإسلام صادقی پور با اشاره به مسائل سیاسی روز جهان تصریح کرد: جای تعجب از کشور مستکبر آمریکاست که گاها می گوید ما با کشور ایران دشمن نیستیم در حالیکه از ملت ایران بنام تروریست یاد کرده و در مواقع بحران اجازه کمک به هیچ کشوری را نمی دهد همانگونه که وزارت خزانه داری اروپا هرگونه کمک به زلزله زدگان کرمانشاه را ممنوع اعلام کرده است.

وی ضمن گرامیداشت آغاز هفته مبارک بسیج یادآور شد: در مقام و منزلت بسیج همین مقدار کافی است که معمار کبیر انقلاب اسلامی می فرماید بنده افتخارم اینست که خود بسیجی ام و رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید: تا بسیج است نظام اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و این برکت و یادگار امام راحل است.

امام جمعه شهرستان طارم به جمع آوری پرداخت بهای آب بمقدار ۷۰۰ میلیون تومان توسط بهره برداران و کشاورزان طارم به استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در استانهای بالا دست و پایین دست شهرستان طارم سد وجود دارد در حالیکه این شهرستان بعنوان قطب کشاورزی استان زنجان بلاتکلیف مانده است.

صادقی پور تصریح کرد: شهرستان طارم با داشتن ۲۲ رودخانه دائمی برای استان گیلان آب تولید می کند در حالیکه خود هزینه بهای آب پرداخت می کند این کوتاهی در حق مردمان این شهرستان است شایسته است مسئولین تدابیری در این زمینه بیندیشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر