logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۶۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
پزشک زنجانی حاضر در سرپل ذهاب:

5 نوزاد در سرپل ذهاب چشم به جهان گشودند/ تا لحظه آخر در کنار مردم مناطق زلزله زده می‌مانم/ زلزله‌زدگان بیشتر از هرچیز به پتو و وسایل گرمایشی نیاز دارند

5-نوزاد-در-سرپل-ذهاب-چشم-به-جهان-گشودند-تا-لحظه-آخر-در-کنار-مردم-مناطق-زلزله-زده-می‌مانم-زلزله‌زدگان-بیشتر-از-هرچیز-به-پتو-و-وسایل-گرمایشی-نیاز-دارند

پزشک زنجانی حاضر در سرپل ذهاب با اشاره به خدمت‌رسانی گروه پزشکی در منطقه گفت: تا لحظه آخر در کنار مردم مناطق زلزله زده می‌مانم.

به گزارش موج رسا; زلزله غرب کشور این روزها به خبر نخست رسانه‌ها تبدیل شده و از همان ساعات اولیه استانهای مختلف کشور به کمک زلزله‌زدگان کرمانشاه شتافته‌اند و کمک‌های مردمی نیز در شهرهای مختلف جمع‌آوری و برای مردم این مناطق ارسال می‌شود.

یکی از نیازهای ضروری زلزه‌زدگان خدمات پزشکی و دارویی است که در این حوزه نیز حضور متخصصین و ارسال کمک‌های دارویی و بهداشتی در این چند روز مشاهده می‌شود.

نگین حاج‌ علی‌اکبری یکی از پزشکان زنجانی که برای خدمت به مردم مناطق محروم شهرستان پل ذهاب را انتخاب کرده از همان ساعات اولیه زلزله در منطقه حضور داشته و خالصانه به صورت شبانه روز به ارائه خدمت می‌پردازد.

حاج علی‌اکبری متخصص زنان بوده و بعد از زلزله چندین عمل جراحی را در منطقه انجام داده و تا این لحظه 5 کودک نیز در سرپل ذهاب چشم به جهان گشوده‌اند، این پزشک زنجانی با توجه به شرایط بحرانی منطقه خدمات پزشکی زیادی را برای مجروحان و مصدومان انجام داده است.

حاج علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با تسلیت به خانواده جان باختگان زلزله غرب کشور اظهار کرد: از یک جهت از این اتفاقی که برای مردم خوب این منطقه افتاده ناراحتم اما از طرف دیگر خوشحالم که توانسته‌ام آن چه در توان دارم را برای کمک به مردم این منطقه به کار گیرم.

وی با بیان اینکه از یک سال گذشته تا به امروز در سرپل ذهاب حضور داشته و برای مردم خدمت می‌کنم، ابراز کرد: بنده در روز زلزله کشیک بودم و از همان ساعات اولیه در کنار مصدومان و مجروحان حضور داشتم.

این پزشک زنجانی بیان کرد: در روز نخست با توجه به شرایط همه درگیر مجروحان بودیم اما از روزهای بعد بنده کارهای مربوط به زنان، زایمان و زنان مجروح باردار را انجام دادم که چندین عمل جراحی نیز در همین چند روز انجام شده است.

وی با اشاره به متولد شدن پنج نوزاد در سرپل ذهاب تا به امروز از اینکه توانسته خدمتی برای هموطنانش در این منطقه انجام دهد، ابراز خوشحالی کرد و گفت: بنده خدمت به هموطنانم را وظیفه خود می‌دانم، مردم این منطقه دچار مصیبت بزرگی شده و 80 درصد خانه‌هایشان دچار آسیب شده است.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه برخی از همین مجروحان چند نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: دیدن این صحنه‌ها دل هر انسانی را به درد می‌آورد بنابراین همه باید برای خدمت به این مردم تلاش کنیم.

وی بیان کرد: حس عجیبی دارم و از اینکه می‌توانم در کنار این مردم باشم و برای آنها خدمت کنم برای من لذت بخش است و هیچ‌گاه در این راه خسته نمی‌شوم.

این پزشک زنجانی با اشاره به مهمترین نیازمندی‌های مردم این منطقه عنوان کرد: از لحاظ غذا و دارو نیازمندی‌ها تامین شده اما در حال حاضر مردم این منطقه بیشتر به وسائل گرمایشی، کیسه خواب، پتو و امکانات این چنینی نیاز دارند که از مردم استانهای مختلف می‌خواهیم به کمک این مردم بیایند.

وی با بیان اینکه از گذشته با محرومیت‌های این منطقه آشنایی داشته و به خاطر این خدمت برای این مردم را انتخاب کردم، افزود: مردم سرپل ذهاب در محرومیت بودند که این زلزله بر محرومیت و مشکلات آنها افزود که امیدواریم همه برای کمک به مردم این منطقه به صحنه بیایند.

حاج علی‌اکبری تصریح کرد: کمک رسانی به شهرها نسبت به روستاها بهتر است، در برخی روستا مردم چند روزی را در سرما گذرانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم از راه‌های مطمئن به مردم مناطق زلزله زده کمک کنند، خاطرنشان کرد: مردم این مناطق به واقع ساده زیست و خون گرم هستند که امیدوارم با همت مضاعف مشکلات‌شان برطرف شود.

این پزشک زنجانی با بیان اینکه خودم را در غم و اندوه مردم عزیز کرمانشاه و سرپل ذهاب شریک می‌دانم، تصریح کرد: از اینکه در این روزها به حجم کاری ما افزوده شده خسته نمی‌شوم و هرچه در توان دارم را در اختیار این مردم قرار می‌دهم.

وی بیان کرد: دستیاران روانپزشکی کرمانشاه نیز کار کمک رسانی داوطلبانه به زلزله زدگان را آغاز کرده‌اند که در این راستا صنوبر گلشنی و فیروزه فرشچیان معتمدین گروه روانپزشکی ویان هستند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر