logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۵۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد

بدون تعارف شهردار زنجان با مدیران شهرداری/ مدیران 2 کارته شهرداری زنجان برکنار می‌شوند

بدون-تعارف-شهردار-زنجان-با-مدیران-شهرداری-مدیران-2-کارته-شهرداری-زنجان-برکنار-می‌شوند

شهردار زنجان گفت: مدیران باید پاسخگوی مشکلات باشند و در جهت رفع آن قدم بردارند که در صورت بی توجهی کارت زرد دریافت می‌کنند.

به گزارش موج رسا; مسیح‌الله معصومی امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره زلزله غرب کشور و تسلیت جان باختنگان این حادثه به لزوم تدوین سناریوی بحران برای شهرداری زنجان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان در حوزه منابع انسانی هیچ گونه ساختار رسمی و منسجمی ندارد، افزود: هیچ یک از نیروهای شهرداری زنجان در جای خود نیستند و دو تا 2.5 برابر چارت وزارت کشور با انباشت نیرو مواجه هستیم.

شهردار زنجان ابراز کرد: در امور زیربنایی نیز به غیر از پل سیدالشهداو بازگشایی زینبیه غربی هیچ پروژه کلانی در شهر وجود ندارد و از طرفی این دو پروژه نارضایتی مردم را نیز دربر داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درآمدهای شهرداری نیز درآمد پایداری تعریف نشده است، خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق از محل درآمدهای زودگذر مانند مالیات و عوارض بوده و در پرداخت به پیمانکار نیز شفافیت مالی را شاهد نیستیم.

معصومی با اشاره به عقب‌افتادگی‌ها در بحث پرداخت حقوق عنوان کرد: در بحث خدمات شهری نیز سازمانهای ما دچار روزمرگی هستند و کارها در حد رفع تکلیف و گذران روز بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث مبلمان شهری مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: در جمع‌آوری زباله‌ها علاوه بر اینکه فرهنگ‌سازی لازم صورت نگرفته بلکه در خدمات نیز مشکلاتی وجود دارد.

شهردار زنجان با بیان اینکه برخی مکان‌های فیزیکی شهرداری زنجان یا فرسوده بوده و یا در جای مناسب خود نیستند، گفت: شهرداری‌های مناطق باید در نزدیکی و دسترس همان منطقه باشد.

وی با اشاره به نارضایتی مردم از فرایند پاسخگویی افزود: زمانبر بودن پاسخگویی به مشکلات مردم یکی از مشکلات جدی مردم است.

معصومی با بیان اینکه می‌توانیم با وجود ظرفیت‌های موجود حرکت‌های خوبی را در شهر آغاز کنیم، ابراز کرد: در این شرایط ما فرصتی برای اصلاح بودجه نداریم و فصل عمرانی نیز به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه تاد مدیریت شبانه راه اندازی خواهد شد، عنوان کرد: ملاقاتهای مردمی نیز روزهای یکشنبه‌ها بوده که در هر ماه دو ملاقات مردمی پیش بینی شده است.

شهردار زنجان با اشاره به راه‌اندازی ملاقاتهای مردمی در محلات گفت: این طرح در قالب اتوبوس خدمت محله به محله اجرا خواهد شد یعنی به جای اینکه مردم به سراغ ما بیایند ما به سراغ آنها می‌رویم.

وی با اشاره به راه اندازی کانال دیده بان حقوق شهروندی بیان کرد: در این کانال با نگاه انتقادی فیلم و عکس قرارداده می‌شود که مدیران باید پاسخگوی مشکلات باشند و در جهت رفع آن قدم بردارند که در صورت بی توجهی کارت زرد دریافت می‌کنند.

معصومی تصریح کرد: هر مدیری که دو کارت زرد دریافت کرده باشد بدون تعارف عزل خواهد شد، از طرفی سامانه پیامکی برای ارتباط مستقیم مردم با شهردار نیز پیش بینی شده است.

در این جلسه تهیه طرح جامع گونه شناسی گیاهی برای کاشت گونه‌های مناسب و سازگار با اقلیم زنجان در پارکها و فضای سبز و عرصه‌های عمومی، تشکیل و فعالیت کارگروه تصویب طرحهای عرصه‌های عمومی، پرداخت حق مسکن به بازنشستگان شهرداری و مجوز جابه جایی محل هزینه الباقی وام دریافتی ساختمان ترافیک برای پروژه‌های اولویت دار از جمله پل سیدالشهدا به تصویب رسید.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر