logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۴
[ شناسه خبر : ۴۵۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبرداد

ایجاد ظرفیت اشتغال 412 نفری در ناحیه ظریفان زنجان

ایجاد-ظرفیت-اشتغال-412-نفری-در-ناحیه-ظریفان-زنجان-

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در مجموع برای 412 نفر در ناحیه ظریفان زنجان اشتغالزایی ایجاد می شود.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی استان زنجان،با تسلیت به بازماندگان زلزله غرب کشوراظهارداشت: محل دائمی جشنواره روستا و بوم گردی استان زنجان در منطقه قره داغ ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این منطقه به منظور اجرای طرح های گردشگری در نظر گرفته شده است، افزود: این پروژه در 42 هکتار اجرایی می شود.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح بازارچه های صنایع دستی استان در دو ناحیه ظریفان و نیکان،خاطرنشان کرد:  103 واحد کارگاهی در شهرک ظریفان پیش بینی شده است که هر کارگاه ظرفیت اشتغال چهار نفر را دارد که در مجموع برای 412 نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی گفت: ناحیه نیکان نیز ظرفیت ایجاد  زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد:تاکید استاندار برگزاری جشنواره ها است و فرمانداران در این زمینه همکاری داشتند.

رحمتی افزود:جشنواره زردآلو در ماهنشان جغور و بغور و دمنوش ها و شب یلدا امسال برگزار می شود.

 

*اهلیت سرمایه گذار از سوی راه و شهرسازی تایید نمی شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: اهلیت سرمایه گذار بازارچه صنایع دستی نور از سوی اداره کل راه و شهرسازی تایید نمی شود.

وثوق گفت: زمین این پروژه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی به سرمایه گذار اختصاص یافته است .

وی ادامه داد:مساعدت های لازم به ویژه از نظر زمانی با سرمایه گذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به حادثه زلزله در غرب کشور،اظهارداشت: زنجان استان معین بازسازی استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه امکانات و ماشین آلات این اداره کل به کرمانشاه ارسال شده است،افزود: تلاش می شود تا در سریع ترین زمان ممکن به آسیب دیدگان کمک شود.

این مسئول ادامه داد:با توجه به ظرفیت های گردشگری جنوب زنجان به ویژه قرار گرفتن در سه راهی اتوبان زنجان تبریز،مجموعه تفریحی و گردشگری قره داغ می تواند به نحو مطلوبی اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت:این کوه شناسایی و طرح اولیه به تصویب کارگروه رسیده است که برای اجرای این طرح،  ایجاد اسکان و برگزاری جشنواره دایمی مورد توجه است.

صنعتی افزود:زمین مورد نظر پیگیری و با طی  روال قانونی اقدامات زیربنایی انجام می شود.

 

*قره داغ دارای ظرفیت های گردشگری است

مشاوره پروژه قره داغ زنجان نیز در این جلسه گفت:موقعیت مکانی پروژه قره داغ زنجان تعیین و داری ظرفیت های لازم است.

بهاره احمدی ادامه داد:این محل دارای پتانسیل های زیبا از جمله باغ های اطراف،حسینیه اعظم و رودخانه زنجانرود است.

وی افزود:این محل دارای چشم انداز های مطلوبی بوده و  استعلامات در حال اقدام است.

این مدیر پروژه بیان داشت:محل برگزاری جشنواره و نمایشگاه های موقت،طراحی المان ها،فضای سبز،نمایشگاه دایمی،تجاری و بافت روستایی مورد توجه در این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد:غرفه های فروش محصولات روستایی و چشم انداز روستایی با خانه های روستایی در این پروژه در نظر  گرفته شده است.

احمدی ادامه داد:خانه های اقامتی با الگوهای اقلیمی،مرکز محله و بام مجموعه که دارای رستوران و آبشار است، در طراحی پروژه مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر