logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۴۵۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

افزایش 89 درصدی صادرات از گمرک استان زنجان/ هشت کشور به مقصد صادرات استان زنجان اضافه شد/ سهم کشاورزی و فرش از مجموع صادرات استان به 10 درصد رسید

افزایش-89-درصدی-صادرات-از-گمرک-استان-زنجان-هشت-کشور-به-مقصد-صادرات-استان-زنجان-اضافه-شد-سهم-کشاورزی-و-فرش-از-مجموع-صادرات-استان-به-10-درصد-رسید

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به میزان صادرات استان زنجان از گمرک گفت: صادرات استان زنجان از گمرک 89 درصد افزایش یافت.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در همایش معرفی و تحلیل از صادرکنندگان برتر استان زنجان با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی سطح کشور در شش ماهه نخست سال 95 و 96 تفاوت خاصی نداشت اظهار کرد: صادرات غیرنفتی کشور در این دو سال به ترتیب 20.5 تا 21 میلیارد دلار بوده است.

وی به صادرات غیرنفتی از استان زنجان نیز اشاره و تصریح کرد: صادرات غیرنفتی استان در شش ماهه نخست امسال حدود 215 میلیون دلار بود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان صادرات غیرنفتی شش ماهه نخست سال گذشته را 158 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: صادرات غیر نفتی امسال نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به میزان صادرات از گمرک استان زنجان بیان کرد: میزان صادرات شش ماهه از گمرک استان زنجان 141 میلیون دلار بوده است.

فغفوری همچنین صادرات شش ماهه سال 95 را 74 میلیون دلار بیان کرد و گفت: صادرات از گمرک استان زنجان نیز امسال 89 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: این آمار‌ها در مقایسه با وضعیت کشور نشان می‌دهد که در سطح استان تلاش واحد‌های تولیدی بسیار اثر بخش‌تر از سطح کشوری بوده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه درصد تحقق میزان صادرات در شش ماهه اول در کشور 78درصد موارد پیش‌بینی شده بوده است افزود: در استان زنجان 114 درصد از پیش‌بینی صادرات محقق شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم کشاورزی و فرش دستبافت برای نخستین بار به رقم ده درصد از کل صادرات استان زنجان گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته در حدود 5 درصد بود که این از توجه ویژه استان به بخش صنایع دستی و کشاورزی در سال جاری را نشان می‌دهد.

فغفوری با بیان اینکه 7 کشور به مقصد صادرات استان زنجان اضافه شده است افزود: در حال حاضر 42 کشور مقصد صادراتی استان زنجان بوده است.

وی با اشاره به اضافه شدن کالاهای صادراتی گفت: چندین محصول صادراتی مانند تولید کاغذ نیز به مجموعه کالاهای صادراتی استان اضافه شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به کالاهای وارداتی استان زنجان ابراز کرد: 100 درصد واردات استان زنجان به ماشین آلات و مواد اولیه کارخانجات استان معطوف شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر