logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲
[ شناسه خبر : ۴۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

وحدت مسلمانان در اربعین،مقدمه ای جهانی برای ظهور امام زمان (عج) است /تعریض جاده دندی و اصلاح جاده ماهنشان، پیش نیاز پیشرفت شهرستان است

-وحدت-مسلمانان-در-اربعین،مقدمه-ای-جهانی-برای-ظهور-امام-زمان-(عج)-است-تعریض-جاده-دندی-و-اصلاح-جاده-ماهنشان،-پیش-نیاز-پیشرفت-شهرستان-است

امام جمعه ماهنشان گفت: وحدت مسلمانان در اربعین،مقدمه ای جهانی برای ظهور امام زمان (عج) محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام زاهدی پور در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه دشمنان، مشرکان و یزید نمی دانستند، امام حسین (ع) جهانی خواهد شد، اظهارداشت: هرسال در مراسم پیاده‌روی جمعیت زیادی از سراسر نقاط جهان شرکت می کنند و این مراسم هرساله با شکوهتر و با عظمت تر برگزار می شود، این بدین معنا است نام امام حسین(ع) جهانی شده است؛ تا نام امام حسین(ع) جهانی نباشد قیام حضرت مهدی(عج) انجام نمی‌گیرد.

وی افزود: اربعین حسینی و نهضت پیاده روی اربعین حسینی (ع) ادامه نهضت زینبی است و همین نهضت عاشورا را جهانی کرده و انشاالله زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) خواهد بود.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به اربعین حسینی (ع) گفت: اربعین حسینی و پیاده روی آن به یک نهضت و فرهنگ جهانی تبدیل شده و این از برکات انقلاب و نظام اسلامی است.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:این فرهنگ و این نهضت آرزوی اهل بیت علیهم السلام را برآورده کرده است. قیام حسینی و ثمره جهانی آن که امروز در پیاده روی و زیارت اربعین حسینی (ع) متبلور شده، تفسیری پویا و زنده از حدیث شریف نبوی (ع) حسین منی و انا من حسین است. اینجاست که معلوم می‌شود چرا در حدیث شریف امام حسن عسکری (ع) زیارت اربعین از نشانه‌های ویژه‌ مؤمنان خاص معرفی می‌شود.


*تعریض جاده دندی و اصلاح جاده ماهنشان، پیش نیاز پیشرفت شهرستان است
خطیب جمعه شهرستان ماهنشان گفت: تعریض جاده دندی و اصلاح و بازسازی سایر جاده های ماهنشان پیش‌نیاز اصلی پیشرفت و آبادانی شهرستان است و خواسته بنده از مسئولان هم همین است، شایعه‌سازان از خدا بترسند.
حجت الاسلام زاهدی پور با تکذیب برخی شایعات تأکید کرد: بنده قویاً هر گونه مخالفت با پیشرفت‌ بخش انگوران و دندی را تکذیب کرده و اعلام می‌کنم که مسئولان وظیفه دارند برای آبادانی هر دو بخش مرکزی و انگوران و در یک کلمه شهرستان ماهنشان اهتمام ورزند. در عین حال یکی از مبانی توسعه این شهرستان باز تعریف جاده‌های مواصلاتی و خارج شدن شهرستان از بن بست جغرافیایی و به تبع آن خروج از بن‌بست اجتماعی است. بر همین، اعتقاد بنده این است که هر کس با توسعه عادلانه هر یک از بخش‌های شهرستان اعم از بخش مرکزی و انگوران مخالف باشد، در حقیقت با پیشرفت و ارتقای ایران اسلامی مخالف است.
وی با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبائی و روز کتابخوانی، افزود: تفسیر المیزان علامه یک اثر ماندگار و در عین حال یک کتاب کم نظیر است. جامعه امروز نیاز به چنین کتاب‌هایی دارد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: یکی از مشکلات امروز کمبود مطالعه و مشکل اساسی‌تر امروز مطالعه ناصحیح و نشناختن کتاب‌های مفید است. جوانان باید به دنبال کتابشناسی باشند چرا که بسیاری از کتاب‌هایی که منتشر می‌شود، یا ارزش مطالعه ندارد و یا اینکه مضر و خطرناک است. امروز مبانی غربی در قالب کتاب‌های با چاپ کیفیت‌ بالا به عنوان عامل نجات بخش جامعه اسلامی چاپ، منتشر و ترویج می‌شود. این روند قطعاً با اسلامی جامعه و دانشگاه‌ها منافات و تضاد دارد.
وی افزود: وقف یک الگوی اقتصادی بی‌بدیل اسلامی است که می‌تواند بسیاری از کمبودهای اقتصادی جامعه را مرتفع سازد؛ امتیاز وقف این است که در کنار اقتصادی بودن، یک عبادت ماندگار و زیربنایی است.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: وقف برای مصلا و حوزه علمیه ماهنشان یکی از زمینه‌های مهم و زیربنایی برای وقف است.

شمیم ماهنشان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر