logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۴۵۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
جانشين معاون صنايع دستي ميراث فرهنگي زنجان:

ممنوعيت صادرات شمشير و قمه لغو شد

ممنوعيت-صادرات-شمشير-و-قمه-لغو-شد

جانشين معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي زنجان گفت: ممنوعيت ورود و صدور كالاهاي تعرفه 93070000 مانند شمشير، قمه، سرنيزه ، نيزه و سلاح هايي همانند و اجزاء و قطعات آنها، غلاف و نيام لغو شد.

به گزارش موج رسا;  الناز خدايي فرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مصوبه هيات وزيران به شماره 92579/ت54167ه و  به پيشنهاد سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري كشور، ممنوعيت ورود و صدور كالاهاي شماره تعرفه 93070000(شمشير، قمه، سرنيزه، نيزه ، سلاح هاي همانند و اجزاء و قطعات آنها و غلاف و نيام براي آنها) موضوع بند 2مندرجات ذيل يادداشت فصل 93 قسمت نوزدهم كتاب قانون مقررات صادرات و واردات ، لغو و نيازي به اخذ موافقت وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ندارد.

وی ادامه داد: با ابلاغ اين مصوبه پروسه طولاني و زمانبر اخذ موافقت از وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح حذف مي گردد و با طي فرآيند گمركي صادرات محقق مي شود.

گفتنی است،با توجه به اینکه کشور عراق بازار مناسب و مطلوبی برای یکی از محصولات تولید شده در استان زنجان (قمه و شمشیر تزیینی) است، در حال حاضر صادرات اقلام مذکور به‌دلیل کد تعرفه ستاره دار نیازمند اخذ مجوز از وزارت دفاع است و این موضوع در مقررات صادرات و واردات، بسیاری از صادرکنندگان این محصولات را با مشکل مواجه کرده بود.

با توجه به اهمیت فعالیت هنرمندان و صنعتگران این حوزه و لزوم ادامه یافتن تولید و فروش این اقلام از صنایع دستی استان زنجان، با پیگیری های مکرر، این معاونت  موفق شد، نظر موافق ککیسیون یاد شده را برای برگزاری جلسه کمیته جلب کند که خوشبختانه نتیجه حاصله نیز به نفع صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و هنرمندان و صنعتگران شریف زنجانی رقم خورد.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر