logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۴۴۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان:

11 هزار نفر از فرشبافان و فعالان صنایع‌دستی زنجان از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند/ عدم پایبندی دولت در پرداخت حق بیمه کارفرمایی فرشبافان

11-هزار-نفر-از-فرشبافان-و-فعالان-صنایع‌دستی-زنجان-از-بیمه-تامین-اجتماعی-بهره‌مند-هستند-عدم-پایبندی-دولت-در-پرداخت-حق-بیمه-کارفرمایی-فرشبافان

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان به تعداد بیمه شدگان صنایع دستی و فرشبافی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: 11 هزار نفر از فرشبافان و فعالان صنایع دستی استان زنجان از بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

به گزارش موج رسا; مسعود علیاری امروز در همایش تجلیل از فعالان فرش دستبافت استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 11 هزار از فرشبافان و صنایع دستی استان را تحت پوشش قرار دادیم اظهار کرد: ماهیانه دو میلیارد تومان سهم کارفرمایی این 11 هزار نفر است.

وی افزود: دولت از سال 88 این تعهد را کرده تا سهم کارفرمایی بیمه شدگان را پرداخت کند ولی تا به امروز ریالی از این بابت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: سازمان تامین اجتماعی خدمات خود را براساس هزینه‌های بیمه‌ای ارائه می‌دهد و مانند سازمان‌های حمایتی که از بودجه دولت استفاده می‌کنند نیست.

وی با بیان اینکه دولت چندین هزار میلیارد تومان بابت همین موضوع به تامین اجتماعی بدهکار بوده و قرار براین است که پرداخت کند و یک ریال پرداخت نکرده است افزود: با این وجود سازمان تامین اجتماعی به تعهدات خود در تحت پوشش قرار دادن فرشبافان و صنایع دستی استان عمل کرده است.

علیاری با اشاره به اجرای طرح پایش به منظور بیمه کردن فرشبافان واقعی و قطع بیمه افرادی که در حوزه فرش فعال نیستند گفت: این اقدام برای حمایت از فرشبافان واقعی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح پایش یک هزار و 520 فرشباف و 300 نفر از تولید کنندگان صنایع دستی از طریق اتحادیه‌ به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند افزود: همه این افراد تحت پوشش بیمه تامین قرار گرفتند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تولید فرش‌های روستای بیدگینه در زنجان معرف است افزود: در این روستا تنها یک نفر از خدمات تامین اجتماعی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: با اقدامات سازمان تامین اجتماعی و اعزام بازرسان به این روستا 76 نفر در این روستا تحت پوشش بیمه فرشبافی تامین اجتماعی قرار گرفتند.

علیاری بیان کرد: هدف ما تحت پوشش قرار دادن فرشبافان واقعی است تا این افراد به حق قانونی خود برسند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر