logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲
[ شناسه خبر : ۴۳۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

برخی مدیران نسبت به پرسنل خود اشراف ندارند/ هئیت های مذهبی باید انسان را به هدف و معنویت امام حسین (ع) نزدیک کند

برخی-مدیران-نسبت-به-پرسنل-خود-اشراف-ندارند-هئیت-های-مذهبی-باید-انسان-را-به-هدف-و-معنویت-امام-حسین-(ع)-نزدیک-کند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: برخی مدیران نسبت به پرسنل خود اشراف ندارند که این موضوع به پای مجموعه نوشته می شود. 

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در پنجمین شورای اداری  استان زنجان،اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حادثه عاشورا، زمان،مکان و کسانی که این حادثه را به وجود آورده اند،است که باید مورد توجه باشد.

وی گفت: توجه و دقت به این دلیل است که بدانیم تاریخ ممکن است همیشه تکرار شود چرا که افراد از بین می روند، زمان سپری می شود اما حوادث قابل تکرار هستند.

امام جمعه زنجان بیان داشت: در سال 61 هجری حادثه عاشورا واقع شد در حالی که دارای فاصله زمانی 50 ساله با رحلت پیامبر گرامی اسلام بود و مردم هنوز دستورات دینی پیامبر گرامی اسلام را فراموش نکرده و بیش از 90 نفر از صحابه این پیامبر گرامی در قید حیات بودند.

وی ادامه داد: همه مسلمانان جهان به برکات وجودی اسلام نجات از جهل و بت پرستی و رسیدن به توحید معترف هستند.

آیت الله خاتمی بیان داشت: حادثه عاشورا در مکانی همچون کوفه اتفاق می افتد که وفادارترین افراد به اهل بیت عصمت و طهارت در آن زندگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه 12 هزار نفر از مردم کوفه برای امام حسین (ع) نامه نوشتند، افزود: مردم این شهر اعلام آمادگی کرده و امام مسلم بن عقیل را فرستادند که 30 هزار نفر با وی بیعت کرده و 18 هزار نفر در دفاتر نظامی ثبت نام کردند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: ابن زیاد با 30 نفر برای کوفه ماموریت پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مردم کوفه امام علی (ع) را خوب می شناختند و شیرینی عدالت این حضرت را چشیده بودند، خاطرنشان کرد: در جنگ صفین، جمل و نهروان مردم کوفه بیشترین شهید را تقدیم کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: اگر امام حسین (ع) را افراد غیر مسلمان به شهادت می رساندند، جای تعجب نبود، اما مردمی  این حضرت را به شهادت رساندند که پیشینه خدمت به اسلام را در سابقه خود داشتند.

آیت الله خاتمی بیان داشت: قیام های پس از عاشورا،به دلیل نداشتن بصیرت با شکست مواجه شد.

وی ادامه داد:آمار هیئات مذهبی استان زنجان خوب است و جلسات عزاداری نیز به صورت کمی و کیفی به صورت مطلوبی برگزار می شود اما آیا همانند  اخلاق حسینی عمل و فکر می کنیم؟شهر یکپارچه عزادار و سینه زن می شود،اما رفتار اما چقدر حسینی است، دروغ در شهر ما نیست؟، ربا نیست؟، آمار وحشتناک مصرف مشروبات الکی نیست؟.

وی افزود: در همین پایتخت شور و شعور حسینی جوانان چند ساعت کشتی سگ با هم برگزار می کردند، چقدر تهمت و سوءظن در جامعه وجود دارد؟ از درون هئیت های مذهبی ما چند صد نفر مدافع حرم بیرون آمد؟.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است و باید دید چقدر در این راهپیمایی شرکت می کنند؟،افزود: پس از 39 سال برخی ها می گویند اگر سفارت آمریکا را نگرفته بودیم آمریکا با ما بد نمی شد.

آیت الله خاتمی بیان داشت: هئیت های مذهبی باید ما را به هدف و معنویت امام حسین (ع) نزدیک کرده و از آنچه امام حسین (ع) از آن نفرت داشت،انسان را دور کنند.

وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی آسیب ببیند به این معنای این نیست که افرادی که با انقلاب نبودند دشمن به آنها مدال دهد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در حالی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دموکراسی عربستان را قابل تحسین می داند و معتقد است باید کشور های اطراف آن یاد بگیرند،افزود:90 سال است که یک خانواده در این کشور حکومت را در دست گرفته درحالی که حتی یک انتخابات نیز برگزار نکرده است.

وی افزود: دوستی ایران و آمریکا تنها زمانی محقق می شود که آمریکا خوی امپریالیستی خود را کنا بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: برخی مدیران نسبت به پرسنل خود به اشراف ندارند که این موضوع به پای مجموعه نوشته می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر