logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷
[ شناسه خبر : ۴۲۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد زنجان:

استفاده از ادبیات انقلاب اسلامی راهکار تقویت مراکز فرهنگی مساجد است

استفاده-از-ادبیات-انقلاب-اسلامی-راهکار-تقویت-مراکز-فرهنگی-مساجد-است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: استفاد از هنر و ادبیات انقلاب اسلامی را یکی دیگر از راهکارهای تقویت مراکز فرهنگی در مساجد  محسوب می شود.

مرتضی مقدمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تقویت مراکز فرهنگی یکی از اولویت های دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مراکز فرهنگی موجود در مساجد کانون های فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: این کانون ها در مساجد استان راه اندازی شده است که باید نسبت به تقویت بیشتر این کانون ها اقدام شود.

 این مسئول با اشاره به اینکه شناسایی مساجد موجود برای راه اندازی کانون های مساجد از دیگر ضروریات در این زمینه است، افزود:شناسایی فرصت ها و ظرفیت های موجود در مساجد از دیگر راهکارهای تقویت مراکز فرهنگی در مساجد محسوب می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با بیان اینکه افرادی که در مساجد فعالیت می کنند باید با اهداف فرهنگی و مذهبی مسجد همسو باشند،ادامه داد: این موضوع موجب موفقیت جبهه فرهنگی انقلاب و تضعیف جبهبه مخالفان می شود. 

مقدمی برضرورت حمایت از افراد خوش فکر مرتبط با مساجد تاکید کرد و گفت:شناسایی الگوهای عملی فرهنگی از دیگر راهکارهای تقویت مراکز فرهنگی در مساجد است.

وی با بیان اینکه مراکز فرهنگی به ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید الگویی برای دیگر فعالان فرهنگی باشند،ادامه داد:مساجد در حقیقت تاثیرگذارترین پایگاه های مذهبی و دینی محسوب می شوند.

این مسئول بیان داشت: فعالیت در مساجد برکات بسیار فرهنگی و دینی دارد چرا که اعتماد و انسجام در مسجد موجب ایجاد زمینه ای برای فعالیت های فرهنگی در مساجد می شود.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان استفاد از هنر و ادبیات انقلاب اسلامی را یکی دیگر از راهکارهای تقویت مراکز فرهنگی در مساجد عنوان کرد و گفت: هنر ابزاری است که می توان از آن برای دست یابی به اهداف انقلابی استفاده کرد. 

مقدمی گسترش اندیشه انقلاب اسلامی را یکی از مهمترین ماموریت های کانون های فرهنگی و هنری دانست و گفت:خدمت متقابل مسجد و هنر و بیان هنری اندیشه ها در مساجد می تواند موجب ماندگاری شود.

وی با بیان اینکه اندیشه های دینی را می توان در قالب فیلم، مستند، نقاشی، سرود و عکاسی به نسل جوان منتقل کرد،افزود:در مساجد باید نگاهی هنرمندانه به فعالیت ها داشت تا بتوان برنامه ها را در راستای اندیشه های اسلامی و دینی به اجرا درآورد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر