logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۴۲۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان:

طرح خرید تضمینی گوشت مرغ در استان زنجان اجرا می‌شود

طرح-خرید-تضمینی-گوشت-مرغ-در-استان-زنجان-اجرا-می‌شود

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با هدف حمایت از تولید کنندگان طرح خرید تضمینی گوشت مرغ در استان زنجان اجرا می‌شود.

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: به دلیل کاهش قیمت گوشت مرغ با هدف حمایت از تولید کنندگان، شرکت پشتیبانی امور دام استان زنجان بر اساس ضوابط ابلاغی اقدام به خرید گوشت مرغ تولید کنندگان استان کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گوشت مرغ خط یک کشتارگاهی با قیمت 66 هزار ریال و گوشت مرغ خط دو کشتارگاهی به صورت شیرین پک و منجمد به قیمت 69 هزار و 500 ریال توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان هدف از اجرای طرح خرید تضمینی گوشت مرغ توسط وزارت جهاد کشاورزی را حمایت از تولید کنندگان عنوان کرد و افزود: مرغدارانی که تمایل به تحویل مرغ تولیدی خود به شرکت پشتیبانی امور دام دارند می توانند از طریق اتحادیه تعاونی مرغداران و یا زنجیره های تولید مرغ در استان اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به صادرات انواع محصولات کشاورزی تولیدی استان زنجان طی شش ماهه نخست گفت: این صادرات امسال به بیش از 16 هزار و 300 تن رسید که ارزش این میزان صادرات بالغ بر 13 میلیون و 153 هزار دلار برآورد شده است.

جعفری ارزش ریالی این میزان صادرات را نیز بالغ بر 462 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طی نیمه نخست سال 16 قلم انواع محصولات کشاورزی از استان زنجان صادر شده است که سیر، سیب، کشمش، شیر و انواع فرآورده‌های لبنی، رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی و جوجه یک روزه عمده محصولات صادراتی استان طی این مدت را شامل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر محصولات کشاورزی امسال از استان زنجان به 16 کشور صادر می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر