logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۴۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

تعیین مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان در به کارگیری جوانان/ بهبود فضای کسب و کار از اقدامات عمومی دولت در حوزه اشتغال است

تعیین-مشوق‌های-بیمه‌ای-برای-کارفرمایان-در-به-کارگیری-جوانان-بهبود-فضای-کسب-و-کار-از-اقدامات-عمومی-دولت-در-حوزه-اشتغال-است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از تعیین مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان در به کارگیری جوانان خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا یوسفی چهارشنبه شب در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان اینکه اشتغال جوانان به عنوان مهمترین قشر همواره مورد تاکید دولتها بوده است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید نیز به اشتغال جوانان توجه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: دولت در این زمینه اقدامات عمومی و همچنین اقدامات ویژه‌ای را در حوزه اشتغال جوانان برنامه‌ریزی کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نرخ مشارکت اقتصادی در استان را ۴۰.۸ دانست و ابراز کرد: نرخ بیکاری استان نیز ۹.۸ درصد است.

وی با اشاره به نرخ بیکاری جوانان استان خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری جوانان در استان زنجان ۲۲.۲ درصد است.

یوسفی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار از اقدامات عمومی دولت در حوزه اشتغال است، گفت: رونق تولید، توانمندسازی نیروی کار و اجرای برنامه اشتغال فراگیر از دیگر اقدامات در این حوزه است.

وی برنامه ویژه دولت در حوزه اشتغال را طرحهای سه گانه موجود در این حوزه برشمرد و عنوان کرد: طرح کارورزی برای افراد ۲۳ تا ۳۵ سال بوده که مختص فارغ‌التجصیلان دانشگاهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری استان در طرح کارورزی ۲۴۳۰ شغل است، اظهار کرد: مهارت آموزی در محیط واقعی کار نیز برای افراد ۱۵ تا ۲۳ سال در نظر گرفته شده است.

وی در نظر گرفتن مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایان را از جمله برنامه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر کارفرمایان در طرح کارورزی مشارکت داشته باشند به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه معاف خواهند شد و واحدهایی که بخواهند بدون مشارکت در طرح کارورزی جوانان را از کاریابی‌ها جذب کنند نیز یک سال از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر