logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۶
[ شناسه خبر : ۴۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان:

40 درصد از ارزش افزوده ناخالص کشوربه زنجان اختصاص دارد/ صادرات 200 میلیون دلاری استان در نیمه نخست سالجاری

40-درصد-از-ارزش-افزوده-ناخالص-کشوربه-زنجان-اختصاص-دارد-صادرات-200-میلیون-دلاری-استان-در-نیمه-نخست-سالجاری-

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان نزدیک به 40 درصد از ارزش افزوده ناخالص کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز درحاشیه بازدید استاندار زنجان از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان اینکه صنعت،معدن و تجارت استان زنجان نزدیک به 40 درصد از ارزش افزوده ناخالص کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: صنعت و معدن همواره یکی از محور های اصلی شعار سال بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین ارزیابی صنعت، معدن و تجارت در مجموع ارزیابی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان رتبه نخست را کسب کرده است، ابراز کرد: موفقیت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان حاصل تلاش همه ارگانها و تلاش یک مجموعه است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه این سازمان یک سازمان فرابخشی است، عنوان داشت: بخش عمده ای از فعالیتها مرتبط با یک سری نهاد های دیگر است و موفقیت این سازمان در این ارزیابی موفقیت کل بخش اقتصادی کشور است.

فغفوری با بیان اینکه برنامه استراتژی صنعت و معدن ترسیم شده است، تصریح کرد: طرح های خوبی از تحول اداری انجام شده و محدوده ها و معادن بلاتکلیف استان زنجان تعیین تکلیف شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه محدوده های اکتشافی و معادن استان زنجان بروز هستند، افزود: حقوق دولتی در نیمه نخست سالجاری به 8 میلیاردو 500 میلیون تومان رسیده و پیش بینی می شود تا پایان سال به 16 میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در کشور دومین استانی است که شورای معادن استانی را تشکیل داده است، ادامه داد:کمیته های اکتشافی و بهره برداری ساماندهی شده و از لحاظ کاداست کشوری جزء استانهای نخست هستیم.

فغفوری با اشاره به اینکه شکایات ساماندهی شده بطوری که شکایات در نیمه نخست سالجاری به 37 مورد رسیده است، اضافه کرد: انتخابات اتحادیه ها در استان زنجان الکترونیکی شده و در زمان مورد نظر انجام می شود.

وی با بیان اینکه 5 هزار واحد صنفی غیر مجاز در استان وجود داشت که بیش از 84 درصد از این واحد ها شناسایی و در سامانه ثبت شده است،یاداوری کرد: در حوزه صادرات این سازان تعداد کشورهای مقصد افزایش یافته و روند رو به رشدی به خود گرفته است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در نیمه نخست سالجاری 200 میلیون دلار صادرات انجام شده است، خاطرنشان سخت: روند سرمایه گذاری در استان زنجان روند رو به رشدی به خود گرفته که روند سرمایه گذاریها در استان زنجان به 5 هزارو 600 میلیارد تومان رسیده است.

فغفوری با بیان اینکه در پایان با بیان اینکه شرکت سرجین باف با اشتغال نزدیک به 200 هزار نفر در سال آینده افتتاح می شود، تاکید کرد: این شرکت در زمینه ریسندگی،بافندگی و تولید پوشاک فعالیت خواهد کرد.

منبا عصر زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر