logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۶
[ شناسه خبر : ۴۱۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از 21 تا 30 مهر ماه؛

نینوای حسین در زنجان به روی صحنه می رود/وقتی فرهنگ عاشورا به مدافعان حرم می رسد

نینوای-حسین-در-زنجان-به-روی-صحنه-می-رود-وقتی-فرهنگ-عاشورا-به-مدافعان-حرم-می-رسد

نمایش نینوای حسین به نویسندگی و کارگردان ساسان قجر تا 30 مهر ماه سال جاری در زنجان اجرا می شود.

به گزارش موج رسا; «نینوای حسین» نام نمایش نامه ای است که این روزها در سالن هلال احمر زنجان در حال اجرا است و حدود 40 نفر در اجرای این نمایش همکاری دارند.

این نمایش به واقعه کربلا، از محاصره شدن امام حسین (ع) و ندامت حر که به یاری امام حسین می‌رود،آغاز می شود و در ادامه خطبه کوبنده حضرت زینب (س) در آن بیان می شود.

انتهای این نمایش به دوران دفاع مقدس و شهدا می رسد که در نهایت مدافعین حرم به عنوان حافظان حرم حضرت زینب (س)،ادامه دهنده راه عاشورا هستند.

این نمایش به‌ مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) در حال اجرا بوده  و بازیگرانی همچون علی اکبر اوصانلو، اسحق نوفر، فیاض حاجیلو، غلامرضا مهدیون، سپیده سهرابی و محمد احمدی به ایفای نقش می ‌پردازند.  این نمایش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان، فرمانداری زنجان، شهرداری زنجان و انجمن نمایش استان به روی صحنه رفته است.

این نمایش آیینی به کارگردانی و نویسندگی ساسان قجر، آهنگ سازی کیارش میر محمد رضایی، طراحی صحنه و نور حمید عزتی کلی، طراحی لباس رعنا بهلولی زنجانی، سمعی و بصری حمید رزاقی و مدیریت صحنه یاسمن سلیمی به اجرای عمومی در آمده است.  گروه کارگردانی نمایش «نینوای حسین» را جعفر گنج خانلو علی اکبر اصانلو، رعنا بهلولی زنجانی و حمید عزتی کلی تشکیل داده ‌اند.   محمد احمدی، امیر حسین حیدری، میثم مهدیون، حسام دولت یاری، هادی حبیبی، عطا بیات، محمد امین محمدی، الهه نصیری، مریم ا... ورن، نسیم سعیدی، هانیه عمرانی و ناهید کلانتری از جمله هنرمدانی هستند که در آن نمایش به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

 صداپیشگان نمایش «نینوای حسین (ع)» علی رحمانیان، علی اصغر قربانلو، مهدی صفیلو و سپیده سهرابی هستند.  این نمایش 21 تا 30 مهرماه هر روز ساعت 18 عصر در سالن هلال‌احمر به اجرا در می آید که حضور برای عموم مردم آزاد و رایگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در خصوص این نمایش اظهار داشت:این نمایش کار هنرمندان استان زنجان است.

ناصر مقدم با بیان اینکه این تئاتر به نحو مطلوبی در حال اجرا است،بیان داشت: عموم مردم زنجان می توانند این نمایش را تماشا کنند.

وی با تقدیر از کارگردان و سایر عوامل تولید این نمایش عاشورایی،خاطرنشان کرد:در اجرای این تئاتر بیش از ٤٠ نفر همکاری دارند.

این مسئول بیان داشت: این نمایش و به واقعه عاشورا و محاصره امام حسین(ع) و اهل بیت آن حضرت، ندامت حرّ، شهادت امام حسین(ع) و خطابه معرو ف حضرت زینب(س) می‌پردازد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر