logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۴۱۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اعلام کرد

آمادگی مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای زنجان برای پذیرش رایگان دانشجویان

آمادگی-مراکز-آموزشی-فنی-و-حرفه‌ای-زنجان-برای-پذیرش-رایگان-دانشجویان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از آمادگی مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای زنجان برای پذیرش رایگان دانشجویان دانشگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا انصاری در دیدار با رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان دوره‌های آموزش مهارتی  ویژه‌ای را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تدوین کرده است، اظهار کرد: این دوره‌ها در14مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای ثابت و 135 آموزشگاه فنی وحرفه‌ای آزاد به متقاضیان آموزش مهارتی ارائه می‌شود.

وی گذراندن واحدهای کارآموزی دانشجویان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و مرکز جوار دانشگاهی را از راهکارهای مهم در جهت آشنایی جوانان  با آموزش های مهارتی دانست و گفت: تمامی مراکز آموزشی در سطح استان این آمادگی را دارد که با همکاری مراکز آموزش عالی پذیرای دانشجویان دانشگاههای استان بصورت رایگان باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان جذب فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه به عنوان سرباز مربی، همکاری در زمینه آموزشهای مجازی، همکاری و تعامل درزمینه طرحهای تحقیقی وپژوهشی، کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی درمحیط کار واقعی را از برنامه‌ها والویت های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با دانشگاه زنجان دانست.

وی تصریح کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تجهیزات کامل و نیروهای متخصصی دارد که می‌توانیم با تعامل و همکاری مستمر دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را به سمت توانمندی سوق دهیم.

محسن نجفیان رئیس دانشگاه زنجان نیز در این جلسه از آموزش جوار دانشگاهی به عنوان مرحله ارتقا علمی و دانش تکمیلی یادکرد و گفت: راه اندازی مراکز جوار دانشگاه، گامی در راستای شکوفایی دانش دانشجویان و فارغ التحصیلان است و اولویت امروز وزارت علوم حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم با رویکرد مهارت محور است.

نجفیان تقویت دانش، مهارت و نگرش در میان دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را یکی از راهکاری‌های مهم و تاثیر گذار در جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار در میان این قشر از جامعه  دانست و ابراز کرد: ارزیابی امروز دانشگاه براساس موفقیت آنها در ایجاد اشتغال است و راه اندازی مراکز جوار دانشگاهی به نفع دانشجویان این منطقه است چرا که می‌توانند به توانمندی مورد نیاز برای ایجاد شغل برسند.

رئیس دانشگاه زنجان در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تعامل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زنجان شاهد ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای فارغ التحصیلان دانشگاهی باشیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر