logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
[ شناسه خبر : ۴۱۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

نخستین گام کیفیت بخشی، تامین معلم متخصص برای کلاس درس است

نخستین-گام-کیفیت-بخشی،-تامین-معلم-متخصص-برای-کلاس-درس-است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بهبود فرآیند تعلیم و تربیت باید از کلاس درس آغاز شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، رضوان حکیم زاده در جمع مدیران کل ادارات آموزش وپرورش استانهای قطب یک کشوری در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان شهر زنجان اظهار کرد: نخستین گام کیفیت بخشی، تامین معلم متخصص برای کلاس درس است.

وی گفت: تلاش مدیران مذکور در این زمینه ستودنی است و استانهای زیر مجموعه این قطب با تمهیدات خود کمترین مشکل را در خصوص اجرای پروژه مهر داشته‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: کار اصلی را در تمام سازمانها کارشناسان انجام می‌دهند و در این رابطه کار اصلی در آمورزش و پرورش نیز بر عهده معلمان به عنوان کارشناسان تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه به لحاظ کمبود اعتبارات امکان وقوع هیچ معجزه ای در کوتاه مدت در این دستگاه تعلیم و تربیت رسمی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با تدبیر و چاره اندیشی منتظر تغییرات خوبی در بدنه آموزش وپرورش باشیم.

حکیم‌زاده با تاکید بر اینکه گام برای بهبود فرآیند تعلیم و تربیت باید از کلاس درس آغاز شود، عنوان کرد: در این راستا نخستین گام کیفیت بخشی تامین معلم متخصص برای کلاس درس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تمرکز زدایی در آموزش وپرورش اظهار کرد: در تمرکز زایی بعد روانشناختی ارزش بیشتری دارد و این امر باید در ما به وجود بیاید و تمرکززدایی را به عنوان یک امر مهم درمرحله اول بپذیریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: باید در این خصوص به معلمان اعتماد کنیم و به توانایی آن ها ایمان داشته باشیم و فرایند تمرکز زدایی را باشیب آرام و توام با احترام به سر انجام برسانیم.

وی بیان کرد: برای ساختن دانش آموزانی مفید برای جامعه باید در مسیر تعلیم و تربیت کنار معلم بود و او را در این راه همراهی کرد.

حکیم‌زاده با تاکید بر منزلت معلمان گفت: باید مسایل رفاهی ومعیشتی فرهنگیان با توجه با شان آنان در اسرع وقت با برنامه ریزی دقیق حل گردد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر توانمندسازی معلمان افزود: باید در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها از نظران معلمان به عنوان ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت استفاده گرددو این امر جزیی از فرایند تعلیم و تربیت باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره بر اینکه بدنه اصلی دانش آموزان کشور در مدارس دولتی هستند گفت: تنوع مدارس نباید اعتماد به نفس دانش آموزان را از بین ببرد و در این راستا و برای جلوگیری از آسیب های روانی در اولین گام باید آزمون های  مدارس خاص در پایه هفتم حذف گردد.

وی با اشاره به لزوم همکاری اولیا ومربیان نیز عنوان کرد: مشارکت مردمی در آموزش و پرورش باید به رسمیت شناخته شود و بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

حکیم‌زاده با اشاره به تئوریک بودن آموزش های دانشگاه فرهنگیان ابراز کرد: باید در کنار این گونه آموزش ها به امر مهارت آموزی نیز پرداخته شود.

وی ضمن تاکید بر آموزش های پیش از دبستان نیز اظهار کرد: عدم تکرار پایه در اول ابتدایی تحت تاثیر مستقیم حضور دانش آموزان در دوره پیش دبستانی است.

وی با بیان اینکه نظارت بر استانداردهای مهد های کودک برعهده آموزش وپرورش و صدور مجوز بر عهده بهزیستی است، تصریح کرد: تمامی امور مربوط به مراکز پیش دبستانی بر عهده آموزش وپرروش است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر