logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۷
[ شناسه خبر : ۴۱۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
برنامه های فرهنگی شهر زنجان؛

از برگزاری پاتوق فیلم کوتاه تا تخفیف 40 درصدی نمایشگاه کتاب

از-برگزاری-پاتوق-فیلم-کوتاه-تا-تخفیف-40-درصدی-نمایشگاه-کتاب

در چند روز آینده برنامه های مختلف فرهنگی در شهر زنجان برگزار می شود که برگزاری پاتوق فیلم کوتاه تا تخفیف 40 درصدی در نمایشگاه کتاب از مهمترین برنامه ها است.

"لیلا بیگلی "سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان امروز با اکران پنج فیلم کوتاه به استقبال هنرجویان فیلم‌سازی می‌رود.

وی گفت: انجمن سینمای جوانان زنجان در راستای ترغیب استعدادهای جوان به رشته فیلم‌سازی، یکشنبه هر هفته اقدام به اکران فیلم کوتاه در محل انجمن می‌کند.

سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان با اعلام اسامی فیلم‌های کوتاه امروز، اظهار داشت: فیلم "آرداک" ساخته اسماعیل منصف، فیلم "هست"ی ساخته کمال پرناک، فیلم "اعدام سالمون هریس" ساخته ویات گارفیلد و ادیو نایتیس، "فیلم ناتمام به شدت هر چه تمام‌تر" ساخته آزاد محمدی و فیلم "فروزان" ساخته عباس خسروی‌نژاد، امروز ٢٣ مهرماه راس ساعت ١٧ به نمایش در می‌آیند.

وی هدف از این کار را آشنایی نسل جوان با فیلم‌ها کوتاه موفق ایران و جهان اعلام کرد که از ابتدای سال جاری در زنجان در محل انجمن واقع در فرهنگسرای امام خمینی(ره) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان از راه‌یابی فیلم مستند دو نازی به کارگردانی حسن بیات، مربی و فیلمساز انجمن سینمای جوان زنجان به فصل سوم" نخستین جشنواره تلویزیونی مستند" خبر داد.

وی گفت: هیئت انتخاب نخستین «جشنواره تلویزیونی مستند» پس از بررسی و بازبینی ١٤٠ اثر رسیده به دبیرخانه، ٤١ فیلم کوتاه، نیمه بلند و بلند را برای شرکت در این جشنواره انتخاب کردند که در بین این آثار، فیلم مستند دو نازی به کارگردانی حسن بیات از مربیان و فیلمسازان انجمن سینمای جوان دفتر زنجان نیز در بخش مستند نیمه بلند به چشم میخورد.

وی در مورد ساخت این مستند اظهار داشت: ساخت این فیلم بیش از یک سال و نیم  طول کشیده است و درباره محیط‌بانی است که از دو بزغاله کوهی که مادرشان توسط شکارچیان کشته شده‌اند در روستا و خانه خود نگهداری کرده و به جهت حفظ حیات وحش در تلاش است نژاد بز کوهی را تکثیر کرده و در طبیعت رها کند.

 او با شرایط سخت و خلق و خوی وحشی بزغاله‌ها کنار آمده و رابطه عاطفی بین بزغاله‌ها و خانواده‌اش بر قرار می‌شود.

بیگلی با اشاره به عوامل ساخت این پروژه تاکید کرد: نویسنده و کارگردان فیلم: حسن بیات، تصویربردار: حسین خان بابایی و حسن بیات، تدوین و صداگذاری: وحید انصاری، صدابردار: محمدرضا بیات، آهنگساز: مرتضی نظری، عکاس: علی عماری و مژگان رحیمی، تهیه‌کننده: حسن بیات و حسین محمدی و مجری طرح: انجمن سینمای جوان دفتر زنجان است.

سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان ادامه داد: در این دوره از جشنواره هشت اثر در بخش مستند بلند، ١٦ اثر در بخش مستند نیمه بلند و ١٧ اثر در بخش مستند کوتاه به نمایش درمی‌آید.

گفتنی است فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند شنبه ٢٢ مهرماه ساعت ٢٠ با نمایش مستند «بودن بدون درد» ساخته جواد تقوی آغاز می‌شود.

همچنین نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان با ارائه ٢٠ درصد تخفیف با سقف نامحدود از سوی ناشر و ٢٠ درصد تخفیف نمایشگاهی به صورت محدود به استقبال خریداران کتاب می‌رود.

ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه سقف تعیین شده برای تخفیف ٢٠ درصدی نمایشگاه، تا مبلغ ١٠٠ هزار تومان است، گفت: علاقه‌مندان به خرید کتاب در این نمایشگاه که از ١١ تا ١٧ آبان‌ماه در محل مصلی برگزار می‌شود، می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و مراجعه به محل نمایشگاه، از بن‌ها تخفیف ٢٠ درصدی تا سقف ١٠٠ هزار تومان برای هر نفر استفاده کنند.

وی ادامه داد: دوستداران کتاب در هنگام خرید از ناشران نیز می‌توانند از تخفیف نامحدود ٢٠ درصدی آنان بهره مند شوند.

مقدم با اشاره به اینکه اقشار فرهنگی می‌توانند بیشتر از سقف تعیین شده تخفیف نسبت به خرید کتاب اقدام کنند، تاکید کرد: دانشگاهیان، موسسات آموزشی، مدارس و حوزه‌های علمیه می‌توانند در صورت هماهنگی قبلی و مکاتبه رسمی، تا حد مورد نیاز از بن کتاب استفاده کنند.

به گفته وی بانک عامل برگزاری نمایشگاه کتاب نیز همچون سال گذشته بانک شهر بوده و بن‌های کتاب نیز در محل نمایشگاه از سوی این بانک ارائه خواهد شد.

نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب زنجان از ساعت ٣ بعد از ظهر تا ٩ شب برای بازدید علاقه‌مندان فعالیت خواهد کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر