logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۴۱۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مديركل ميراث فرهنگي زنجان:

خانه حكيميان در فهرست آثار ملي ثبت شد

خانه-حكيميان-در-فهرست-آثار-ملي-ثبت-شد

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنجان گفت: خانه حكيميان پس از طي تشريفات قانوني در فهرست آثار ملي ثبت شد.

يحيي رحمتي در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در اجراي بند (ج) ماده واحده قانون تشكيل سازمان ميراث فرهنگي كشور مصوب در سال 1364 مجلس شوراي اسلامي و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان ميراث فرهنگي كشور مصوب سال 1367 مجلس شوراي اسلامي مبني بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غير منقول فرهنگي-تاريخي كشور نام "خانه حكيميان"  به شماره ثبتي 31772 در فهرست آثار ملي جاي گرفت.

وی ادامه داد: مساحت  خانه حکیمیان 1200 مترمربع است كه از یک بناي اصلي متعلق به دوره قاجاريه و يك بناي الحاقي متعلق به دوره پهلوي اول تشكيل شده است و  بزرگترين خانه تاريخي زنجان محسوب مي شود.

مديركل ميراث فرهنگي زنجان با اشاره به اينكه خانه تاریخي حكيميان پس از مرمت و بازسازي به موزه فرهنگ عامه استان تبديل مي شود، ادامه داد: اين بنا در تملك اداه كل راه و شهرسازي است كه با همكاري هاي مديركل راه و شهرسازي زنجان خانه تاریخي حكيميان به صورت 10 ساله به اداره كل ميراث فرهنگي زنجان واگذاري شد.

رحمتي عنوان كرد: اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود جرم محسوب می شود و مرتکب، مشمول مجازات های قانونی خواهد شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر