logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
[ شناسه خبر : ۴۱۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

بخشی از اوقات فراغت بانوان باید به ورزش اختصاص یابد/ کاستی‌های فرهنگی در حوزه ورزش بانوان خود را نشان می‌دهد

بخشی-از-اوقات-فراغت-بانوان-باید-به-ورزش-اختصاص-یابد-کاستی‌های-فرهنگی-در-حوزه-ورزش-بانوان-خود-را-نشان-می‌دهد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اهمیت ورزش گفت: بخشی از اوقات فراغت بانوان باید به ورزش اختصاص یابد.

به گزارش موج رسا; ماهرخ بلوری امروز در نشست معاون وزیر ورزش با رئیس و نایب رئیس هیئت‌های ورزشی استان با اشاره به نقش زنان زنجانی در ثبت نخستین راهپیمایی بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: زنان این استان همیشه پیشرو بوده‌اند.

وی با اشاره به رشد فضاهای ورزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب فضای امنی برای ورزش بانوان ایجاد شده  و استقبال نیز خوب است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه تعداد ورزشکاران قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست، خاطرنشان کرد: برای ورزش‌های عمومی پارک بانوان در زنجان و دو شهر دیگر وجود دارد و به دنبال راه‌اندازی ۳ پارک بانوان دیگر در سایر شهرستانها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش بانوان کاستی‌های فرهنگی بیشتر خود را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: باید بخش ثابتی از وقت بانوان به امر ورزش اختصاص یابد که در این راستا آموزش و پرورش نیز توجه جدی به این موضوع داشته باشد.

بلوری با اعلام اینکه تعداد قابل توجهی از دختران امروز از چاقی رنج می‌برند، عنوان کرد: ورزش دانشجویی نیز نیاز به توجه جدی دانشگاه‌ها دارد و زنان شاغل نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه برای زنان خانه‌دار باید برنامه‌های در نظر گرفته شود، گفت: نباید به ورزش به عنوان یک کالای لوکس نگاه شود بلکه بخشی از اوقات فراغت باید به ورزش کردن اختصاص یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه در دولت یازدهم نگاه‌ها به سمت استفاده از ظرفیت زنان بود، اظهار کرد: در دولت دوازدهم نیز این امر دنبال می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه و حمایت متولیان خاطرنشان کرد: ترویج و فرهنگ‌سازی این موضوع در رسانه‌ها نیز باید دنبال شود و از طرفی باید شاهد مشارکت جامعه زنان و نهادهای مردمی باشیم.

بلوری در پایان با بیان اینکه ۵۱ درصد از جمعیت استان را آقایان و ۴۹ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: 24 درصد جمعیت استان بین 3 تا 14 سال، 25.1 درصد بین 15 تا 29 سال، 44.8 درصد بین 30 تا 64 سال هستند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر