logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۱۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون ورزش و جوانان استان زنجان:

پیش‌بینی حضور ۶۰ ورزشکار و مربی زنجانی در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی/ نبود اسپانسر ورزش حرفه‌ای زنجان را دچار مشکل کرده است

پیش‌بینی-حضور-۶۰-ورزشکار-و-مربی-زنجانی-در-بازیهای-آسیایی-و-پاراآسیایی-نبود-اسپانسر-ورزش-حرفه‌ای-زنجان-را-دچار-مشکل-کرده-است

معاون ورزش و جوانان استان زنجان از حضور ۶۰ ورزشکار و مربی از استان زنجان در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمدعلی حمزه‌پور امروز در جلسه دیدار معاون وزیر ورزش با رؤسا و نایب رئیس هیئت‌های ورزشی استان زنجان استان زنجان با اشاره به جمعیت یک میلیون و 57 هزار نفر این استان اظهار کرد: حدود نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به تعداد بیمه شده ورزشی استان افزود: در ۶ ماهه نخست امسال 35 هزار نفر بیمه‌شده ورزشی ثبت شده که از این تعداد 13 هزار و 490 برای بانوان و 22 هزار و 204 مورد نیز برای آقایان بوده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان تعداد رشته‌های فعال بخش بانوان و آقایان را به ترتیب 40 و 48 عنوان کرد و گفت: 295 هیئت ورزشی در شهرستان‌های استان فعال هستند.

وی به کسب 65 مدال برون‌مرزی توسط ورزشکاران استان زنجان اشاره و خاطرنشان  کرد: یک مدال المپیک ناشنوایان، 10 مدال جهانی، 33 مدال آسیایی و 21 مدال بین‌المللی توسط ورزشکاران این استان کسب شده است.

حمزه‌پور با اشاره به ۲۸ میزبانی استان زنجان در مسابقات کشوری عنوان کرد: هشت اردوی تیم‌های ملی به میزبانی زنجان برگزار شده است.

 وی با بیان اینکه 135 ورزشکار استان به تیم‌های ملی دعوت شدند، افزود: ۴۲ تیم استان نیز در ۶ ماهه نخست در لیگ‌های کشوری حضور داشته‌اند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به نبود اسپانسر برای حمایت از تیم‌های لیگ برتری اظهار کرد: هر چقدر که این استان در ورزش قهرمانی و همگانی موفق بوده اما نبود اسپانسر خوب و حمایت از تیم‌ها زنجان را در بخش ورزش حرفه‌ای ناموفق نشان داده است هرچند که استعدادهای خوبی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ستاد بازی‌های آسیایی در استان تشکیل شده است، گفت: 15 رشته از جمله تیراندازی با کمان، جانبازان و معلولان، ووشو، کاراته، قایقرانی، کشتی، انجمن‌های ورزشی، سنگ‌نوردی، دوچرخه‌سواری، شنا و واترپلو، شمشیربازی، بدمینتون، تکواندو و دومیدانی عضو این ستاد هستند.

حمزه‌پور با اشاره به اینکه 29 ورزشکار و ۶ مربی در بازیهای آسیایی حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: 21 وررزشکار و چهار مربی نیز در بازی‌های پارا آسیایی حضور خواهند داشت و در مجموع آسیایی و پارآسیایی حضور استان زنجان با ۵۰ ورزشکار و ۱۰ مربی خواهد بود.

وی بیان کرد: در برنامه آمایش سرزمینی در بخش آقایان رشته‌های وشوو، جانبازن و معلولان، قایقرانی، کوهنوردی، شمشیربازی، انجمن‌های ورزشی، کشتی، دو میدانی و تیراندازی مورد آمایش قرار می‌گیرند که این طرح‌ها برای رشته‌هایی در بخش بانوان نیز اجرا می‌شود.

معاون ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به میزبانی استان زنجان در مسابقات بین‌المللی جام فجر در رشته بدمینتون گفت: برای نخستین بار است که زنجان میزبان مسابقات بین‌المللی جام فجر می‌شود.

وی به میزبانی زنجان در مسابقات قهرمان کشوری ووشو که آبان ماه ماه برگزار می‌شود اشاره و عنوان کرد: 800 ورزشکار از سراسر کشور در این مسابقات حضور می‌یابند.

حمزه‌پور حمایت وزارت ورزش در بحث میزبانی‌ها را خواستار شد و اظهار کرد: برای پایگاه قهرمانی نیز نیاز به حمایت داریم هز چند که قول تأمین 200 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز این پایگاه داده شده بود اما این رقم محقق نشد و اکنون برای تجهیز کامل نیاز به ۲۰۰ میلیون اعتبار داریم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر