logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۴۱۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

اهمیت ورزش بانوان در جامعه مغفول مانده است

اهمیت-ورزش-بانوان-در-جامعه-مغفول-مانده-است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر توجه به ورزش بانوان گفت: اهمیت ورزش بانوان در جامعه مغفول مانده است.

به گزارش موج رسا; علی جوان امروز در دیدار معاون وزیر ورزش با رؤسای هیئت‌های ورزشی استان زنجان با اشاره به انتخاب دو نفر از نیروهای وزارت ورزش به عنوان استاندار اظهار کرد: این موضوع توانایی‌های وزارت ورزش و جوانان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مغفول ماندن اهمیت ورزش بانوان در جامعه ابراز کرد: اهمیت ورزش بانوان در جامعه ما کمتر فرهنگ‌سازی شده و جانیفتاده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ۵۰ درصد جامعه آماری ما را بانوان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: برای داشتن نسل قوی باید به موضوع ورزش بانوان اهمیت بیشتری داده شود اما به خاطر ملاحظات فرهنگی و جغرافیایی این موضوع اتفاق نیفتاده است.

وی بیان کرد: آن چیزی که ورزش بانوان را آزاد می‌دهد فرهنگی بوده به طوری که از لحاظ فرهنگی جایگاه اهمیت ورزش را در ساختار جامعه نشناخته‌ایم.

جوان با اشاره به هماهنگ نبودن رشد اماکن ورزشی با مدنظر قرار دادن بانوان گفت: در مورد اماکن ورزشی بیشتر به ورزش آقایان پرداخته شده و در این راستا تفکر اولویت‌دار دانستن ورزش مردان در مغفول ماندن اهمیت ورزش بانوان تاثیر داشته است.

وی بی‌توجهی رسانه‌های جمعی به ورزش بانوان را از دیگر دلایل برشمرد و افزود: کمبود نیروی انسانی مجرب نیز یکی از دلایل است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان اظهار کرد: با توجه به فضای بین‌المللی که در خصوص ورزش بانوان وجود دارد به نظر بنده اهمیت یک مدال بانوان ۱۰۰ برابر مدال آقایان است با توجه به هجمه‌هایی که علیه اسلام و ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه ظاهر شدن بانوان ورزشکار در عرصه‌های بین‌المللی باعث افتخار است، ابراز کرد: باید به ورزش بانوان اهمیت بیشتری قائل باشیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر