logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۴۱۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون وزیر ورزش و جوانان:

توزیع اعتبارات ۲۷ صدم ارزش افزوده بر مبنای ارائه برنامه‌ است/ به دنبال اخذ مصوبه نظام جامع باشگاه‌داری از هیئت وزیران هستیم

توزیع-اعتبارات-۲۷-صدم-ارزش-افزوده-بر-مبنای-ارائه-برنامه‌-است-به-دنبال-اخذ-مصوبه-نظام-جامع-باشگاه‌داری-از-هیئت-وزیران-هستیم

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره پیگیری موضوع نظام جامع باشگاه‌داری گفت: نظام جامع باشگاه‌داری با محوریت معاونت پارلمانی و حقوق وزارت ورزش پیگیری می‌شود.

به گزارش موج رسا; فریبا محمدیان امروز در دیدار با مسئولان هیئت‌های ورزشی استان زنجان با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج ورزش بانوان اظهار کرد: طی این سالها رسانه‌ها کمک‌های خوبی به ورزش بانوان داشتند.

وی با اشاره به سیاست‌های پیش روی ورزش بانوان که در اسناد بالادستی آمده است، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه ورزش بانوان و گذران اوقات فراغت، سیاست‌های کلی نظام خانواده اعلامی از سوی مقام معظم رهبری، قوانین موجود و مفاد قانون برنامه ششم توسعه را از جمله ظرفیت‌ها در این حوزه دانست و تاکید کرد: به اندازه ضرورت وظایفی برای همه دستگاه‌ها وجود دارد و اگر در هرجا احساس کنیم که نیاز به اصلاح قانون داریم به آن سمت خواهیم رفت.

معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ابراز کرد: این ماده همانند تیغ دو لبه است یعنی اگر مراقبت‌های لازم انجام شود خوب و مفید است اما اگر مراقبت نکنیم می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

وی به تخصیص ۲۷ صدم از مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش که در قانون برنامه ششم توسعه آمده اشاره و خاطرنشان کرد: اختصاص 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده ظرفیت بسیار بزرگی است که هیئت‌ها باید برنامه‌های خود را ارائه دهند.

محمدیان با بیان اینکه این موضوع در چهار محور پیگیری می‌شود که برنامه‌ها نیز باید در همین راستا باشد، افزود: افزایش سهم ورزش در تندرستی افراد جامعه، افزایش سهم ورزش در اوقات فراغت، افزایش سهم ورزش در راستای افزایش عزت و اقتدار ملی و افزایش سهم ورزش در رونق اقتصادی این چهار محور را دربرمی‌گیرد که حوزه‌های همگانی، قهرمانی و کارآفرینی لحاظ شده است.

وی با ابراز اینکه انتظار داریم هیئت‌ها برنامه‌های خود را در این چهار حوزه و در راستای طرح آمایش سرزمینی احصا و ارائه دهند، تصریح کرد: توزیع اعتبارات ۲۷ صدم ارزش افزوده بر مبنای ارائه برنامه‌ها خواهد بود و هرگونه سهم‌خواهی نیز بر اساس ارائه برنامه است.

معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نایب رئیس بانوان هیئت‌ها در این زمینه باید پیش‌گام باشند، اظهار کرد: با برنامه می‌توانیم بازگشت پول ماده ۸۸ را هم بگیریم.

وی با اشاره به حرکت جمعیت به سمت سالمندی بر توجه کردن به این بخش تاکید کرد و گفت: ما سازه‌های ورزشی و مربیان را برای اینکه سالهای بعد به سالمندان خدمات بدهیم آماده نکرده‌ایم.

محمدیان با بیان اینکه فلسفه وجودی فدارسیون‌های ورزشی این است که به عنوان یک سازمان ورزشی عمومی غیردولتی منابع را جذب کنند، اظهار کرد: این موضوع برای هیئت‌های ورزشی نیز صدق می‌کند، دولت خود را برای کمک مکلف کرده اما این کمک با جذب اعتبارات و منابع متفاوت است.

وی با تاکید بر جدی گرفتن توریسم ورزشی در جهت رونق اقتصادی خاطرنشان کرد: این موضوع باید از منظر هریک از رشته‌ها مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از روستاهای بکری وجود دارند که می‌توان به کارآفرینی حوزه جوانان ربط داد.

معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ما به عملی کردن ایده‌های خلاقانه در حوزه کارآفرینی نیاز داریم، تصریح کرد: حوزه کارآفرینی می‌تواند باشگاه‌ها و تیم‌داری‌های ما را توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در حوزه ستادی این است که نظام جامع باشگاه‌داری را در مراجع مرتبط هماهنگ و مصوباتش را از هیئت وزیران و مجلس اخذ کنیم، افزود: این موضوع با محوریت معاونت پارلمانی و حقوق وزارت ورزش انجام می‌شود و در این فضا سعی کردیم حضور بانوان را در باشگاه‌ها در کمیسیون ماده ۵ ثبت کنیم.

محمدیان با بیان اینکه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها انجام شده است، گفت: نایب رئیس بانوان فدراسیون‌ها و هیئت‌ها جایگاه رسمی خودشان را پیدا کرده‌اند و در مراحل آخر کار قرار داریم و قرار است به هیئت وزیران برود.

وی بیان کرد: در بخش مسئولان بخش بانوان استانها نیز ما مصوبه ارتقا پست را از رئیس گروهی به معاونت گرفته‌ایم و این نیز در دستور کار قرار دارد که مذاکرات اولیه را با سازمان امور اداری و استخدامی کشور انجام داده‌ایم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سه برنامه اختصاصی را در گام نخست برای گرفتن منابع از ۲۷ صدم ارزش افزوده را داریم، عنوان کرد: برای گامهای بعدی منتظر ایده‌ها از طرف هیئت‌ها هستیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نباید در هیئت‌داری نگاه دولتی داشت، اظهار کرد: هیئت‌داری باید با نگاه بخش خصوصی باشد و با نگاه دولتی نمی‌توان به موفقیت‌های مورد انتظار رسید.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر