logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۵
[ شناسه خبر : ۴۱۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران:

45 درصد وصیت نامه شهدا به نماز خواندن تاکید دارد/ نماز آتش نسل خشمگین را آرام می کند

45-درصد-وصیت-نامه-شهدا-به-نماز-خواندن-تاکید-دارد-نماز-آتش-نسل-خشمگین-را-آرام-می-کند

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: توصیه همه شهدا را اقامه نماز است و 45 درصد وصیت نامه شهدا به نماز خواندن تاکید دارد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز استان زنجان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری،اظهار داشت:این جشنواره با خلاقیت لازم برگزار شد و موضوع مهم شهادت در قالب این جشنواره به صورت مطلوبی ارائه شد.

وی برضرورت پیوستاری نگاه کردن به فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: مجموعه ابعاد زیستی، فرهنگی،اجتماعی، اقتصادی و هیجانی شهید را معرفی می کند.

این مسئول بیان داشت: ماموریت دین الهی نیز تولید مومن است که مجموعه ای دست به دست هم داده و انسان مومن را تشکیل می دهد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: شهید ماهیت مرکبی است که مولفه های مختلفی دارد و اگر امروز شهید حججی را نظام معرفتی تولید می کند، این آدم مجموعه ای است که عناصر مختلفی در او دست به دست هم داده و به تولید محصول رسیده اند.

وی با بیان اینکه در احکام و چارچوب های نماز نیز ابعاد مختلفی قابل ذکر است، گفت: مجموعه این احکام مصلی را ایجاد می کند.

حجت الاسلام کاویانی راد، گفت: مجموعه شناخت، رفتار و هیجان در اسلام در دو کلمه، نماز و زکات خلاصه می شود که جامع همه پرورش های دینی است.

وی با اشاره به اینکه خروجی نماز و زکات فردی به نام شهید می شود، ادامه داد: ما امروز با تهدید جدی عدم اقامه نماز مواجه هستیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از تهدیدها این است که نسلی پرورش پیدا کند که نماز را ضایع کنند،افزود: ترویج شهوات در جامعه از دیگر تهدیدات محسوب می شود.

حجت الاسلام کاویانی راد توصیه همه شهدا را اقامه نماز عنوان کرد و گفت: 45 درصد وصیت نامه شهدا به نماز خواندن تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه همه امروز به امر نماز دعوت می کنند، افزود: باید این دعوت دائمی شده و پای سختی های آن ایستاد.

این مسئول بیان داشت: نماز آتش خاموش کنی است که نسل خشمگین را آرام می کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بر اساس آمار منتشر شده از وزارت بهداشت و درمان بیش از 25 درصد مردم مشکل اضطراب و افسردگی دارند، افزود: این امر شاخص خطرناکی است.

حجت الاسلام کاویانی راد بیان داشت: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان رفتار پرخاشگرانه در بین مردم در حال توسعه است و مردم  بیشتر از ابزارهای خشن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه این خشم و ناآرامی با آب نماز خاموش می شود،ادامه داد:با توسعه نماز به عنوان مسکن آرامبخش جامعه را به سوی سعادت رهنمون می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان نیز در این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره فرهنگی و هنری نماز در زنجان،اظهار داشت: مردم باید اثرات نماز را در دستگاه های اجرایی مشاهده کنند.

سید بیوک موسوی با اشاره به کاهش جرائم در ماه رمضان، گفت: این موضوع نشات گرفته از نماز و روزه است.

وی بیان داشت: آثار نماز باید در جامعه ساری و جاری بوده و مشکلات کاهش یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر