logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۱۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبرداد

مقام سازی 45865 واحد مسکن روستایی در استان زنجان

مقام-سازی-45865-واحد-مسکن-روستایی-در-استان-زنجان-

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به بهسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی گفت: در حال حاضر 45 هزار و 865 واحد روستایی استان زنجان مقام سازی شده است.

به گزارش موج رسا; سجاد صنعتی منفرد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مقام سازی واحد‌های روستایی در استان زنجان اشاره و اظهار کرد: 45 هزار و 865 واحد روستایی در استان زنجان مقام سازی شدند که این میزان در حدود 50  درصد از واحدهای روستایی است.

وی افزود: این اقدامات از طریق بنیاد مسکن مسکن با همکاری بانکهای دولتی استان انجام می‌شود که وظیفه بنیاد مسکن تشکیل پرونده و نظارت براجرای صحیح پروژه‌های مسکن روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه تهیه سند توسعه روستایی در استان زنجان گفت: این سند به صورت پایلوت در 33 روستای استان زنجان انجام شده است.

وی افزود: تهیه این سند به منظور توانمند کردن جمعیت از نظر اقتصادی کردن فعالیت‌ها در روستاهای پایلوت است.

صنعتی‌منفرد بیان کرد: در قالب این سند اقدامات لازم شناسایی این سند در 33 روستا، برگزاری کمیته کارشنایی برای 17 روستا، طرح دو روستای گیلانکشه و پاوه رود در کمیته تصویب و تهیه طرح اجرایی برای 2 روستای طرح شده در کمیته تصویب انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تصویب طرح اشتغالزایی روستای گیلانکشه در کارگروه توسعه روستایی استان عملیات اجرایی و آماده سازی آن آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خاطر نشان کرد: در زمینه عمران روستایی تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در بحث عمرانی روستایی پروژه ملی Gnaf خدمات بینابینی نیز از دیگر تفاهم‌نامه‌های منعقد شده است، تصریح کرد: این پروژه با همکاری اداره کل پست استان زنجان اجرا می‌شود.

صنعتی‌منفرد با اشاره به اینکه بحث آبادانی روستاها در مهاجرت معکوس بسیار تاثیر گذار است افزود: اجرای طرح‌های هادی در روستاها از مهاجرت روستاییان نیز جلوگیری می‌کند.

وی افزود: تهیه طرح هادی در روستاهای گردشگری ماری، حاج سیران، ولیدر، شیت و علم کندی نیز در طی سال جاری در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن برای سال 96 را 248 میلیارد و 792 میلیون ریال برشمرد و گفت: در سال گذشته 165 میلیارد و 115 میلیون ریال برای این بخش اعتبار درنظر گرفته شده بود که 44 درصد آن تخصیص یافت.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر