logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۴۱۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
با برگزاری مراسم اختتامیه؛

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز در زنجان به کار خود پایان داد/ضرورت استمرار جشنواره نماز در سال های آینده

نخستین-جشنواره-فرهنگی-و-هنری-نماز-در-زنجان-به-کار-خود-پایان-داد-ضرورت-استمرار-جشنواره-نماز-در-سال-های-آینده

با برگزاری مراسم اختتامیه؛نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز در زنجان به کار خود پایان داد.

به گزارش موج رسا; علی کاظمی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز استان زنجان با اشاره به حضور 13 استان کشور در جشنواره فرهنگی و هنری زنجان، اظهار داشت: استان های آذربایجان شرقی،غربی، زنجان، اراک،خراسان رضوی،لرستان، یزد،تهران، گیلان،مازندران،خراسان جنوبی،خوزستان و اردبیل حضور دارند.

وی با بیان اینکه 450 اثر به این جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: این جشنواره از برنامه های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: استان زنجان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به دلیل داشتن بافت فرهنگی از استان های پیشگام کشور است.

کاظمی خاطرنشان کرد: این جشنواره در راستای توسعه فرهنگ نماز و ارائه تصاویری از نماز رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل برگزار شد.

وی با بیان اینکه جلوه های نماز رزمندگان، صبر، مقاومت، احترام به حقوق دیگران و نماز در مناطق عملیاتی از دیگر محورهای این جشنواره بود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش وصیت نامه شهدا نیز برگزار و خانواده های شهدا همکاری لازم را در این زمینه داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برضرورت استمرار برگزاری این جشنواره تاکید کرد و گفت: این جشنواره در بخش های مختلف برگزار شد که ضروری است در سال های آینده نیز ادامه یابد.

کاظمی در خصوص این جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی و هنری نماز شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان زنجان با هدف جمع‌آوری آثار شهدا در رابطه با نماز و تبدیل آن به مجموعه یا کتاب درنظر گرفته شده است، افزود: این جشنواره فرصتی بود برای مطالعه آثار و همچنین تولید آثار هنری در باب نماز در آئینه ایثار و شهادت. 

علی کاظمی با اشاره به اینکه امیدواریم بیش از پیش شاهد برگزاری چنین جشنواره‌هایی باشیم، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نه تنها تار و پودی پر معنا به ادبیات دفاع مقدس می‌بخشد بلکه هنرمندان را به وادی ایثار و شهادت وارد می‌کند. 

وی با اشاره به نتایج قابل توجه تولید آثار هنری در باب ترویج فرهنگ ایثار و شهدا عنوان کرد: فرهنگ غنی ایثار و شهادت سرشار از نگفته‌هایی است که باید برای نسل آینده بیان شود. 

 گفتنی است،نتایج جشنواره فرهنگی و هنری نماز  اعلام و بر اساس آن،در بخش داستان عبدالرزاق پورعاطف با اثر "شاخ بازی" از خوزستان نفر اول، پریسا نوروز با اثر "مکبر دوست داشتنی" و سیده رقیه غائبی با اثر " برای دیدن تو به بهشت می‌آیم" از زنجان به ترتیب نفرات دوم تا سوم شدند. 

در بخش گزیده وصیتنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل با اثر "سجاده‌های خونین" عنوان اول، فریبا رسولی با اثر "نماز در وصیت شهیدان" از زنجان نفر دوم و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی با اثر "وصیتنامه شهیدان درباره نماز" عنوان سوم را از آن خود کردند. 

در بخش خاطره مجتبی صفدری با اثر "بازی با ستاره‌ها" از گیلان، سیده رقیه غائبی با اثر "مزه تلخ کنجد" از زنجان و تهمینه طوسی با اثر "امر به معروف حاج‌خانم" از زنجان رتبه‌های اول تا سوم را به ترتیب به نام خود ثبت کردند.

  در بخش وبلاگ‌نویسی سیده مریم حسینی با اثر "وصیت شهدا در باب نماز" از زنجان نفر اول، فاطمه رحمانی با اثر "وبلاگ کجایید ای شهیدان خدایی" از خراسان رضوی نفر دوم و مجید بابائی با اثر سجده‌گاه در محضر شهدا از زنجان نفر سوم شدند. 

در بخش شعر امیر رسولی با یک قطعه شعر از زنجان نفر اول، رضا اسمخانی با ثار"نماز عشق" از زنجان نفر دوم و حسین احدی قورتولموش از اردبیل با شعری در وصف نماز شهدای اسلام در مناطق عملیاتی سوم شدند. 

همچنین ستاد اقامه نماز از استان آذربایجان غربی در بخش فیلم کوتاه با اثر "زمان از دست رفته" عنوان اول را کسب کرد.

  در بخشی از این جشنواره نفرات اول تا سوم در بخش‌های داستان، گزیده وصیتنامه، خاطره، فضای مجازی(وبلاگ نویسی)، شعر، فیلم کوتاه جوایز خود را دریافت کردند.//ن   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر