logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۴۱۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان:

زنجیره تولید گوشت بوقلمون در زنجان تشکیل می‌شود

زنجیره-تولید-گوشت-بوقلمون-در-زنجان-تشکیل-می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش تولید گوشت بوقلمون در استان زنجان گفت: زنجیره تولید گوشت بوقلمون در زنجان تشکیل می‌شود.

رحمان رستم‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تشکیل زنجیره تولید گوشت بوقلمون در استان اظهار کرد: فارم شماره 2 پرورش بوقلمون مادر گوشتی به منظور تکمیل زنجیره تولید گوشت بوقلمون در استان احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای اعطای مجوز برای این واحد تولیدی انجام شده است تصریح کرد: واحد پرورش مرغ مادر تخم‌گذار به ظرفیت مولد 75 هزار قطعه طرح بزرگ دیگری بوده که در شهرستان سلطانیه در حال احداث است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه میزان تولیدات این واحد در یک دوره تولیدی حدود 25 تا 27 میلیون تخم مرغ نطفه دار است ابراز کرد: سرمایه گذاری ثابت این طرح حدود 150 میلیارد ریال به صورت آورده شخصی بوده و سالانه 300 میلیارد ریال نیز سرمایه در گردش خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای صنعت دام و طیور در سطح استان افزود: تا پایان امسال 25 طرح صنعتی دام و طیور در استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد.

رستم‌خانی بیان کرد: در حال حاضر طرح های مختلفی در حوزه دام و طیور صنعتی در استان زنجان در حال احداث است که فارم شماره 2 پرورش بوقلمون مادر گوشتی از جمله مهمترین آن‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: این واحد سهم 20 درصدی از فارم‌های مرغ مادر تخم گذار کشور داشته و برای 35 نفر نیز اشتغالزایی مستقیم به همراه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از 25 طرح دام و طیور صنعتی تا پایان سال جاری در استان زنجان به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: در طول امسال 650 میلیارد ریال در بخش دام و طیور صنعتی استان زنجان سرمایه‌گذاری می‌شود.

رستم‌خانی خاطر نشان کرد: مجموع سرمایه‌گذاریهای انجام شده و در دست اقدام در بخش دام و طیور صنعتی استان بالغ بر 650 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 24 طرح صنعتی دام و طیور در استان زنجان به بهره برداری رسیده که ارزش سرمایه‌گذاری آنها بالغ بر 100 میلیارد ریال بوده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر