logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۴۰۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

واکنش‌ها به خروج آمریکا از برجام باید قاطع و حساب شده باشد/ آمریکایی‌ها در کشورهای اروپایی نفوذ دارند/ تصور همراهی اروپایی‌ها با ایران خوش خیالی است

واکنش‌ها-به-خروج-آمریکا-از-برجام-باید-قاطع-و-حساب-شده-باشد-آمریکایی‌ها-در-کشورهای-اروپایی-نفوذ-دارند-تصور-همراهی-اروپایی‌ها-با-ایران-خوش-خیالی-است

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اقدامات احتمالی رئیس جمهور آمریکا گفت: واکنش‌ها به خروج آمریکا از برجام باید قاطع و حساب شده باشد.

فریدون احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به احتمال اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام اظهار کرد: از اول هم مشخص بود که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند که مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید کردند.

وی افزود: از زمانی هم که دونالد ترامپ سرکار آمده آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف به نوعی دنبال به هم زدن بازی هستند و دولت ما نیز باید متناسب با اقدامات طرف مقابل واکنش‌های لازم را پیش‌بینی و اتخاذ کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سناریوهای مختلف برای واکنش به اقدامات آمریکا پیش‌بینی شود، ابراز کرد: واقعیتی وجود دارد و آن اینکه عقب‌نشینی در مقابل آمریکا بیهوده است یعنی تا کجا باید در مقابل زیاده‌خواهی‌ها عقب‌نشینی کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید استراتژی مشخصی برای اداره امورات اقتصادی کشور داشته باشیم، گفت: ما باید به دشمنان با همان نگاهی که دشمن دارد، نگاه کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که دشمن به ما رحم کند.

احمدی با بیان اینکه در نگاه کلان کشور نباید خوش‌بینی به دشمن را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: دولت و وزارت امور خارجه باید متناسب با اقدامات آمریکا واکنش نشان دهد، اکنون بهترین فرصت است تا ما بر روی افکار عمومی دنیا کار کنیم و بگوییم که ما روی تعهدات خود ایستاده‌ایم و این طرف آمریکایی است که نقض عهد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رایزنی‌ها با سازمان ملل و دیگر اعضای 1+5 باید افزایش یابد، تصریح کرد: دولت ما باید آماده واکنش باشد و نباید در این خصوص انفعالی عمل کرد چرا که هر لحظه امکان به هم زدن برجام از طرف ترامپ وجود دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بر روی کشورهای اروپایی نفوذ دارند، اظهار کرد: اینطور نیست که ما فکر کنیم اروپایی‌ها طرف ما خواهند بود به اعتقاد بنده اروپایی‌ها بدون اجازه آمریکا حتی آب هم نمی‌خورند.

وی با ابراز اینکه نمی‌شود برجام را بدون آمریکایی‌ها ادامه داد، گفت: ما در برجام امتیازات زیادی دادیم تا امتیازاتی را بگیریم و اگر قرار باشد امتیازات ما محدود شود باید در ادامه همکاری خود تجدید نظر کنیم.

احمدی با تصریح اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها جدا از هم نیستند، افزود: همه اینها نشان می‌دهد که ما باید در کشور حول فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی تمرکز کرده و جدی کار کنیم.

وی بیان کرد: درست است که ما مرزها را نمی‌بنیدیم اما باید روی داشته‌های خودمان حساب جدی باز کنیم و به نظرم اکنون نگاه‌ها به داشته‌های درون کشور جدی نیست.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر