logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۴۰۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای استان زنجان خبرداد

افزایش کلاهبرداریهای اینترنتی در زنجان/ سرقت نامرئی متخلفان با استفاده از دستگاه‌ها‌ی کارتخوان

افزایش-کلاهبرداریهای-اینترنتی-در-زنجان-سرقت-نامرئی-متخلفان-با-استفاده-از-دستگاه‌ها‌ی-کارتخوان

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به سرقت‌های نامرئی با استفاده از اسکیمر‌ نصب شده برروی کارت خوان‌ها گفت: شهروندان باید از این گونه سرقت‌ها توسط متخلفان مراقب باشند.

سرهنگ آدینه لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش کلاهبردایهای اینترنتی در زنجان خبرداد و اظهار کرد: پلیس فتا با جدیت پرونده‌های تشکیل شده در خصوص کلاهبرداریهای اینترنتی را پیگیری می‌شود.

وی گفت: این امر بیشتر به دلیل عدم آشنایی مردم در استفاده از سیستم‌های پرداخت الکترونیک اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان به آسیب‌های فضای مجازی نیز اشاره و ابراز کرد: فضای مجازی آسیب‌هایی مانند طلاق، اعتیاد انتزنتی، افت تحصیلی دانش آموزان و غیره را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از این آسیب‌ها باید اقداماتی از قبیل آگاه سازی در جامعه توسط رسانه‌ها انجام شود افزود: خانواده نیز باید آسیب‌های فضای مجازی را جدی بگیرند.

آدینه‌لو با اشاره به سرقت نامرئی از طریق کارتخوانها گفت: این سرقت‌ها از طریق اسکیمر که یک قطعه‌ای سخت افزاری است کار کپی برداری از کارت‌های بانکی با آن امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: شهروندان هنگام مراجعه به دستگاه خودپرداز و دستگاه‌های کارت خوان نسبت به عدم وجود هر گونه شیء اضافی و مورد مشکوک مطمئن شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه با توصیه به شهروندان در مراقبت از حسابهای بانکی گفت: باید بطورمرتب حسابهای بانکی خود را چک کنید.

وی با اشاره به اینکه کارت عابر بانک یا اطلاعات مهم حساب بانکی خود بویژه رمز عبور را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید افزود: ‌رمز‌های عبور خود را بصورت ترکیبی طراحی کرده و از کلمات متداول و شماره های شناسنامه‌، تلفن همراه، شماره شناسنامه برای این موضوع استفاده نکنید و آن را به صورت دوره ای تغییر دهید.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر