logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۹
[ شناسه خبر : ۴۰۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وقف‌چی در گفت‌وگو با موج رسا:

تغییرات در وزارت جهاد کشاورزی در جهت انحصار است/ حجتی به صورت مشروط رای اعتماد گرفته اما باز همان روال را ادامه می‌دهد/ تعهدات دولت به گندم‌کاران عملی نشد

تغییرات-در-وزارت-جهاد-کشاورزی-در-جهت-انحصار-است-حجتی-به-صورت-مشروط-رای-اعتماد-گرفته-اما-باز-همان-روال-را-ادامه-می‌دهد-تعهدات-دولت-به-گندم‌کاران-عملی-نشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از عملکرد محمود حجتی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: حجتی به صورت مشروط رای اعتماد گرفته اما باز همان روال قبلی را ادامه می‌دهد.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه از منتقدان عملکرد وزیر جهاد کشاورزی بوده و این را بارها اعلام کرده‌ام، اظهار کرد: محمود حجتی به صورت مشروط رای اعتماد نمایندگان را کسب کرده است و شرط این بود که تغییر اساسی در مدیریت کلان بخش کشاورزی کشور انجام دهد.

وی افزود: ظاهر قضیه این را نشان می‌دهد که اگر تغییراتی نیز اتفاق می‌افتد انتخاب منطقی، کاربردی و معقول در جهت بهبود وضعیت نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییرات انجام شده بیشتر در جهت انحصار است، گفت: ما بارها در این خصوص تذکر داده‌ایم و اکنون نیز به صورت جدی به عمکرد وزیر جهاد کشاورزی نقد داریم.

وی با اشاره به اینکه البته بنده اطلاعی از موضوع استیضاح محمود حجتی ندارم، ابراز کرد: یکی از نقدهایی که به عملکرد وزیر جهاد کشاورزی می‌شود، بحث خرید تضمینی است.

وقف‌چی بیان کرد: در خرید تضمینی گندم ما برای نخستین بار دولت را مکلف کرده‌ایم که علاوه بر خرید در صورت تاخیر در پرداخت مطالبات حتما باید سود متعارف اعلامی از طرف بانک مرکزی به کشاورزان پرداخت شود اما متاسفانه در عمل علاوه بر اینکه پرداخت تحقق نیافته بلکه این موضوع نیز جای بحث بیشتر دارد و ما پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که می‌توان گفت این است که عمکلرد وزیر جهاد کشاورزی رضایت بخش نیست و انتقادات جدی نسبت به عملکردش وارد است.

به گزارش موج رسا؛ این روزها بحث استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در ۱۵ محور کلید خورده است تا حجتی نخستین وزیری باشد که در دولت دوازدهم پایش برای استیضاح به مجلس باز می‌شود.

از جمله این ۱۵ محور می‌توان به خستگی وزیر و عدم چابکی در وزراتخانه و عدم توجه به جوانگرایی در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد، سیاسی کاری در انتصابات، عدم توجه به تعهدات وزارت جهاد در مقابل خرید تضمینی محصولات کشاورزان و دامداران از جمله خرید گندم و خرید شیر که عدم پرداخت به موقع، موجب ضرر گندم‌کاران و دامداران شده است و عدم توجه به پیاده‌سازی عملی شعار اقتصاد مقاومتی از دیگر محورهایطرح استیضاح حجتی است.

عدم توجه به پرداخت خسارات وارده به کشاورزان و باغداران در حوادث طبیعی، ضعیف بودن برخی از مدیران زیر مجموعه بخش عشایری و دامپزشکی، نارضایتی شدید کشاورزان و روستاییان و سخت‌گیری بیش از حد و غیرطبیعی به روستاییانی که با "دیم" سروکار دارند و عدم توجه به مشکلات صنعت مرغدارای، عدم نظارت بر خرید تضمینی محصولات کشاروزی، عدم توجه به آبیاری نوین و ادامه آبیاری سنتی از دیگر موضوعاتی است که در استیضاح وزیر جهاد کشاورزی مطرح است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر