روابط عمومی شوراها و شهرداریها خواستههای مردم را به مدیران انتقال دهند

رئیس شوراهای استان زنجان با اشاره به نقش روابط عمومیها گفت: روابط عمومی شورها و شهرداریها خواستههای مردم را به مدیران انتقال دهند.
به گزارش موج رسا; سعید خدادادی امروز در در دوره آموزشی روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداریهای تابعه استان زنجان با اشاره به نقش روابط عمومیها و تاثیر آن در جامعه اظهار کرد: اگر وقایع و تصمیم گیریهای نهادهای مردمی به صورت شفاف و دقیق به جامعه هدف و مخاطبان منتقل میشد، شاید شاهد بسیاری از چالشها نبودیم.
وی افزود: برای مثال نخستین و مهمترین تصمیمگیری شوراییان انتخاب شهردار است که در همین موضوع از آغاز فعالیت شورا تا پایان یک دوره اطلاعرسانی در آن موثر است، روابط عمومی شورا در کنار روابط عمومی شهرداریها در تعامل با سایر نهادها به عنوان یک واحد پویا نقش خطیری در ارتقا اعتماد عمومی، تقویت سرمایههای اجتماعی و مشارکت مردم در راستای طرحهای توسعهای شهری دارند.
رئیس شوراهای استان زنجان با بیان اینکه تمامی پیکره شورا با روابط عمومی در اتباط است، ابراز کرد: متاسفانه این مهم در بین شوراهای اسلامی مغفول مانده و همین امر در ایجاد ذهنیت غلط و منفی در شوراها بین عموم تاثیرگذار بوده است.
وی با اشاره به اینکه نقش روابط عمومیها در آیندهنگری و فرهنگسازی ایجاد اعتبار برای سازمان است، گفت: متاسفانه این نقش هرگز محقق نشده چرا که توجه به این مقوله کم بوده و آسیبهای متعددی برای شاکله شورا در پی داشته است.
خدادادی بیان کرد: سخنگویان شورا به عنوان نزدیکترین افراد به روابط عمومیها نقش قابل توجهی در بهبود وضعیت دارند.
وی با بیان اینکه نقش روابط عمومی در شورا و شهرداری متفاوت از سازمانهای دیگر است، خاطرنشان کرد: شهرداریها نهاد عمومی و متعلق به مردم هستند و در این راستا انتظارات مردم به عنوان سرمایهگذاران و تهیه کنندگان منابع عملیاتی شهرداری از این روابط عمومیها در اطلاعرسانی و همچنین انتقال خواستههای مردم در تدوین بودجه شهرداریها بیشتر است.
رئیس شوراهای استان زنجان اظهار کرد: اطلاعرسانیها و ارتباط گیریها نیابد یک طرفه باشد، یعنی هم باید عملکرد سازمان به اطلاع مردم برسد و هم خواستههای مردم به مدیران منتقل شود.
//س
انتهای خبر/