logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۹۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

برداشت انار از 1481 هکتار از باغات طارم آغاز شد

برداشت-انار-از-1481-هکتار-از-باغات-طارم-آغاز-شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به برداشت محصول انار در شهرستان طارم گفت: برداشت این محصول امسال از یک هزار و 481 هکتار از باغات طارم آغاز شد.

مجتبی اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برداشت محصول انار از استان زنجان اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات انار در شهرستان طارم در حدود یک هزار و 746 هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: از این میزان باغات زیر کشت در این شهرستان یک هزار و 481 هکتار آن باغات بارده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم افزود: این محصول از لحاظ زیر کشت و اهمیت اقتصادی رتبه دوم را در بین محصولات باغی شهرستان را دارد.

وی افزود: عملیات برداشت محصول هر ساله از اواخر شهریور ماه در ارقام زودرس آغاز شده و تا اواسط آبان ماه در این شهرستان ادامه می‌یابد.

اسکندری به میزان برداشت این محصول در طارم اشاره و ابراز کرد: امسال براساس برآوردهای انجام شده از مجموع سطح زیر کشت باغات بارده در سطح استان بیش از 14 هزار و 240 تن محصول برداشت می‌شود.

وی گفت: از این میزان 10 هزار و 240 تن جهت تازه خوری و 4 هزارتن برای تهیه رب انار برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطر نشان کرد: بیش از 3 هزار خانوار بهره‌بردار انار در این شهرستان وجود دارد که بیش از 19 هزار نفر نیز در کار برداشت این محصول مشغول هستند و از این کار کسب درآمد می‌کنند.

وی بیان کرد: پیش‌بینی شده امسال درآمد حاصل از برداشت انار که عاید کشاورزان می‌شود به 206 میلیارد ریال برسد.

اسکندری به ارقام زیر کشت انار در شهرستان طارم نیز اشاره و ابراز کرد: این ارقام شامل ملس‌شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاه بار، میخوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی و ترش محلی بوده است.

وی ابراز کرد: بازار مصرف انار طارم علاوه بر اینکه نیاز استان را تامین می‌کند به سایر استانها نیز صادر می‌شود.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر