logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۸۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر نفت منطقه زنجان خبرداد

افزایش 13 درصدی مصرف بنزین در تعطیلات تابستان امسال

افزایش-13-درصدی-مصرف-بنزین-در-تعطیلات-تابستان-امسال-

مدیر نفت منطقه زنجان با اشاره به افزایش مصرف فرآورده های بخش حمل و نقل در تابستان سالجاری گفت: مصرف بنزین در تعطیلات تابستان امسال 13 درصد افزایش افزایش یافت.

محمود آقا محمدیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج رسا; از افزایش 13 درصدی مصرف بنزین در تابستان سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: میزان مصرف بنزین معمولی و سوپر در تابستان سالجاری 103 میلیون و 785 هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل 91 میلیون و 865 هزار لیتر به ثبت رسیده که مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 میلیون و 920 هزار لیتری بود معادل 13 درصد رشد دارد.

وی همچنین به افزایش 36 درصدی مصرف نفتگاز بخش حمل و نقل در سه ماهه دوم سال اشاره کرد و افزود: میزان مصرف در سالجاری 168 میلیون و 970 هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل در حدود 124 میلیون و 225 هزار لیتر بوده که این میزان مصرف نشان از یک رشد قابل توجه 36 درصدی در این بخش است.

مدیر نفت منطقه زنجان نیز به میزان فرآورده های بخش حمل و نقل اشاره داشت و افزود: میزان مصرف مجموع بنزین سوپر و معمولی و نیز نفتگاز در سه ماهه سالجاری 272 میلیون و 755 هزار لیتر و مدت مشابه 216 میلیون و 90 هزار لیتر بوده که این میزان مصرف نشان از یک رشد 26 درصدی در مصرف فرآورده‌های بخش انرژی در تعطیلات تابستان سالجاری دارد.

وی همچنین بیان داشت آمار مصرف CNG استان در شهریور ماه سال جاری به میزان 13 میلیون و 500 هزارمتر مکعب به ثبت رسید که این میزان مصرف از ابتدای سال جاری تا کنون بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است و میزان مصرف CNG در شهریور ماه سال جاری در مقایسه با ماه گذشته به میزان 6 درصد رشد داشته است.

آقامحمدیان با اشاره به انجام تمهیدات لازم در سوخت رسانی در ایام محرم تصریح کرد: با توجه به تعطیلات ایام عاشورا و تاسوعای حسینی و امکان افزایش ترددهای جاده ای این شرکت همه تمهیدات لازم را در راستای آماده بکار بودن جایگاهها و تامین به موقع فرآورده سنجیده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

کشف و ضبط ۵۴۹۰۰ لیتر انواع فرآورده یارانه ای

وی افزود: با تلاش همکاران بازرسی و حراست منطقه یک دستگاه نفتکش غیر شرکتی به ظن قاچاق سوخت بر اساس دستور قاضی پرونده توقیف شده بود پس از طی مراحل قانونی و اعلام نظر کارگروه فنی تشخیص ماهیت فراورده های نفتی مبنی بر یارانه ای بودن سوخت آن به انبار نفت منطقه منتقل و سوخت توقیفی به میزان ۲۱ هزار لیتر نفت سفید در انبار نفت منطقه تخلیه و به چرخه رسمی توزیع بازگردانده شد.

وی بیان کرد: بر پایه این گزارش همچنین با تلاش عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یک دستگاه نفتکش غیر شرکتی که از مبدا استان اردبیل به مقصد استان قم با بارنامه بین راهی انواع پاک کننده بارگیری شده بود نیز پس از انجام ازمایشات لازم از جانب همکاران کنترل کیفیت انبار نفت متوقف و پس از اخذ دستور قاضی محموله ان به میزان ۳۰ هزار لیتر نفت سفید در انبار نفت منطقه تخلیه شده است.

وی ابراز کرد: با تلاش پلیس مبارزه با قااق کالا و ارز شهرستان خدابنده نیز دو دستگاه وانت نفتکش حامل 2 هزار و 300 لیتر نفت سفید و یک هزار و 600 لیتر نفتگاز نیز پس از طی مراحل قضائی به انبار نفت منطقه منتقل و فراورده انها تخلیه شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس در مجموع 54 هزار و 900 لیتر انواع فراورده یارانه ای در طرح ضربتی مبارزه با قاچاق سوخت استان توسط همکاران بازرسی، حراست و پلیس مبارزه با قاچاق استان در مدت ۳ روز کشف و در انبار نفت منطقه تخلیه گردیده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر