logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۸۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
در نشست خبری مطرح شد

برق یکی از سالنهای کاراته زنجان همچنان قطع است/ با بدهی‌های کلان حاملهای انرژی مواجهیم که ربطی به ورزش ندارد/ برای المپیک 2020 برنامه داریم

برق-یکی-از-سالنهای-کاراته-زنجان-همچنان-قطع-است-با-بدهی‌های-کلان-حاملهای-انرژی-مواجهیم-که-ربطی-به-ورزش-ندارد-برای-المپیک-2020-برنامه-داریم-

رئیس هیئت کاراته استان زنجان با گلایه از مشکلات پیش آمده برای این هیئت گفت: با بدهی‌های کلان حاملهای انرژی مواجهیم که ربطی به ورزش ندارد.

به گزارش موج رسا; محسن سهندی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ها و چشم اندازهای هیئت کاراته استان زنجان اظهار کرد: برای برگزاری دومین دوره لیگ استانی کاراته برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نخستین دوره این مسابقات سال گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه لیگ استانی کاراته در سه رده سنی دختران و دو رده سنی پسران برگزار می‌شود، افزود: به اذعان تمامی مربیان، داوران و باشگاه‌داران خروجی لیگ قابل قبول بود.

رئیس هیئت کاراته استان زنجان به توجه این هیئت برای رده‌های پایه اشاره کرد و گفت: خروجی این توجه به رده‌های پایین سبب شد که ورزشکاران ما در رده نوجوانان و جوانان در مسابقات کشوری نتایج خوبی کسب کنند و حتی در نوجوانان بعد از سالها علی محمدی به عضویت فیکس تیم ملی درآمد.

وی با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی جوانان و نوجوانان در زنجان خاطرنشان کرد: در خلال اردوی که امسال در زنجان برگزار شد کارته کای نوجوان زنجانی مصدوم شد اما بعد از رفع مصدومیت در جام وحدت و دوستی ارومیه به مدال طلا دست یافت.

سهندی تصریح کرد: وجود استعدادهایی همچون علی محمدی ما را بر آن داشت تا به سمت سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های پایه برویم.

وی با یادآوری اینکه لیگ‌های سال گذشته را با کیفیت خوبی به پایان رساندیم، ابراز کرد: امسال برنامه‌ریزی کردیم تا بعد از ایام محرم لیگ دختران و پسران استان را با نام جام شهدای شمالغرب استان زنجان برگزار کنیم.

رئیس هیئت کاراته استان زنجان با بیان اینکه پیش بینی ما این است که استقبال نسبت به سال گذشته بیشتر شود، اظهار کرد: ما برای برگزاری هشت هفته لیگ هزینه‌ها را نیز پایین آوردیم و در کل از هر تیم 140 تومان پول دریافت شد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در برگزاری لیگ افزود: در نخستین دوره لیگ با توجه به اینکه پایان کار شورای چهارم و دولت یازدهم را شاهد بودیم، کسانی که می‌توانستند به ورزش کمک کنند در تکاپوی انتخابات و تغییر و تحولات بودند و متاسفانه کسی در برگزاری لیگ کمکی به ما نکرد و در هفته آخر نیز علی جوان مدیرکل ورزش و جوانان قول کمک 5 میلیون تومانی را داد که تا به امروز محقق نشده است.

سهندی  با بیان اینکه کاراته زنجان در گذشته به حاشیه رفته بود، گفت: این حواشی سبب شد تا امروز تیمی برای بزرگسالان نداشته باشیم و به همین دلیل ما بر روی رده‌های پایه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این خلا را در آینده پر کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته ما در کنار گاز زنجان که به عنوان یک باشگاه در لیگ آینده سازان شرکت کرد، تیمی را برای نخستین بار در بخش بانوان تشکیل داده و در سوپر لیگ کشوری شرکت دادیم که این تیم به طور کامل از توان و استعدادهای داخل استان استفاده کرد و تاکید شده بود که کسب تجربه برای هیئت استان مهم است.

رئیس هیئت کاراته استان زنجان با بیان اینکه در سوپرلیگ بانوان در بخش کمیته نتایج خوبی کسب کردیم، افزود: تنها علتی که سبب شد تا ما در رنکینگ جزو تیمهای برتر نشویم این بود که در بخش کاتا به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در سالهای گذشته نتوانستیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در لیگ آینده سازان دختران نیز با همان سیاست بازیکنان و مربیان بومی شرکت کردیم، خاطرنشان کرد: اکنون در این لیگ در رده دوم جدول قرار داریم که می‌توانیم در هفته‌های بعد نتایج بهتری نیز کسب کنیم.

سهندی تصریح کرد: برای شرکت در این لیگ نیز در بحث اسپانسر رایزنی‌های مختلفی را انجام دادیم اما متاسفانه به جز تربیت بدنی بسیج کسی تا این لحظه به ما کمک نکرده و اکنون تیم با نام مقاومت در لیگ حاضر است، این کمک نیز در حدی نیست که نیازها و هزینه‌ها را به صورت کامل برآورده کند.

وی با اشاره به اینکه برای شرکت در این لیگ هر هفته 4 میلیون هزینه می‌کنیم، گفت: امیدواریم کسانی که می‌توانند به ورزش استان کمک کنند به این عرصه وارد شوند.

رئیس هیئت کاراته استان زنجان با اعلام اینکه کاراته در شهرستانهای زنجان، خرمدره، ابهر، خدابنده، ایجرود، ماهشنان و طارم فعال است، افزود: در سطح شهر زنجان سه سالن اختصاصی در اختیار هیئت کاراته استان زنجان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این ماه دو برنامه که دوره مربیگری و داوری(در صورت موافقت فدراسیون) است را برای اجرا در دستور کار قرار داده‌ایم تا خلأهای موجود را در حوزه‌های مربیگری و داوری پرکنیم.

سهندی با اشاره تعداد ورزشکاران سازمان یافته هیئت کاراته استان زنجان بیان کرد: سال گذشته ما 1400 بیمه شده ورزشی داشتیم که امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد را در ماه گذشته به بیش از 2100 نفر رساندیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل پیش آمده برای هیئت کاراته استان زنجان در خصوص حاملهای انرژی یکی از سالنها اشاره کرد و گفت: این مشکل اساسی بیش از یک سال است که فکر و ذهن ما را به خود مشغول کرده و برنامه‌ریزیهای ما را نیز تحت تاثیر قرار داده و متاسفاه کسی تا به امروز برای حل این مشکل ورود نکرده است.

رئیس هیئت کاراته استان زنجان با اشاره به جزئیات این مشکل یادآور شد: در دوران پایانی مسئولیت شهاب سلطانی رئیس هیئت سابق کاراته استان زنجان، ارسلان حسینی مدیرکل وقت اداره کل ورزش و جوانان بر اساس سیاستی که داشتند تصمیم گرفتند سالن اختصاصی مسابقه و تمرین ما که در مجموعه انقلاب بود به پایگاه قهرمانی تبدیل کنند و مجموعه مادران کودکان را تحویل هیئت کاراته دهند.

وی افزود: مستقر شدن کاراته در مجموعه مادران کودکان با تغییر و تحولات هیئت همزمان شد و بعد از اینکه بنده مسئولیت هیئت کاراته را برعهده گرفتم با این قضیه درگیر هستیم و تا به امروز کسی به خاطر ورزش استان، کاراته و استعدادهای موجود برای حل این مشکل به ما کمک نکرده است.

سهندی ادامه داد: سالنی که دراختیار ما قرار دارد از بابت حاملهای انرژی از جمله گاز و برق بدهی‌های کلان دارد که هیچ کدام مربوط به استفاده ورزشکاران نیست، یعنی این بدهی‌ها مربوط به هیچ رشته ورزشی نبوده و هر هیئت بدهی‌های دوره خود را پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: نمی‌دانیم پیمانکاری که آن موقع سالن را ساخته چه کاری انجام داده که این بدهی کلان از بابت آب، برق و گاز برای ما به یادگار مانده است، بدهی برق 62 میلیون و بدهی گاز نیز نزدیک 70 میلیون تومان است.

رئیس هیئت کاراته استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در مجموعه مادران کودکان برق ما قطع است، اظهار کرد: با رایزنی‌های متعددی که انجام می‌دهیم بخشی از بدهی‌ها پرداخت می‌شود و تا این لحظه نزدیک 30 میلیون تومان بابت بدهی‌های حاملهای انرزی هزینه کرده‌ایم در حالی که باید در زمان تحویل این سالن بدهی‌ها صاف می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته وقتی گاز قطع بود مجبور به تهیه گازوئیل شدیم تا گرمای سالن را تامین کنیم و امسال نیز احتمال قطع گاز وجود دارد چرا که از آن بدهی کلان گاز 40 میلیون تومان نیز باقی مانده است.

سهندی به میزبانی هیئت کارته استان در مسابقات کاراته بسیج اشاره کرد و افزود: شرکت برق در دومین روز مسابقات در حالی که می‌دانست ورزشکارانی از کل کشور در سالن حضور دارند، برق را قطع کرد و تا این لحظه وصل نشده ، برقی که بدهی آن به ما مربوط نمی‌شود.

وی در مورد برنامه هیئت کاراته استان برای المپیک 2020 نیز گفت: ما اکنون بازیکن بزرگسال در سطح تیم ملی نداریم اما در امید چند کاراته‌کا داریم و برنامه ما این است تا در صورت حمایت سال آینده در لیگ امید و سوپر لیگ بزرگسالان تیم بدهیم.

رئیس هیئت کاراته استان زنجان تصریح کرد: اگر حمایت‌های لازم از کاراته استان زنجان انجام شود به طور یقین می‌توانیم تا مسابقات المپیک 2020 دو کاراته‌کا را به تیم ملی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: زمینه برای راهیابی استعدادهای بخش نوجوانان، جوانان و امید در سالهای آینده به تیم ملی وجود دارد، در تیمهای ملی رزمی فیکس شدن سخت است اما اگر حمایت شویم می‌توان کاراته زنجان را در المپیک 2020 صاحب دو نماینده کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر