logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شهریورماه امسال صورت گرفت؛

تردد در جاده‌های زنجان از مرز 14 میلیون خودرو گذشت

تردد-در-جاده‌های-زنجان-از-مرز-14-میلیون-خودرو-گذشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، از ثبت بیش از 14 میلیون تردد در جاده‌های زنجان طی شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش موج رسا; ایرج دست‌نشان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به كنترل تردد وسایل نقلیه با 62 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان طی شهریورماه امسال، 14 میلیون و هشت‌هزار و 245 تردد وسیله نقلیه در 31 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (62 مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است. 

 وی تصریح کرد: در این مدت تعداد تردد در جاده‌های کشور حدود 611 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه پانزدهم کشور را دارا است. همچنین بیشترین تردد در آزادراه زنجان ـ قزوین (خروجی استان) با 753 هزار و 742 تردد و محور زنجان ـ خرم‌دره با 391 هزار و 25 تردد و کم‌ترین تردد در محور تکاب ـ دندی با 20 هزار و 960 جابه‌جایی صورت گرفته است. 

 این مسئول اظهار کرد: 2 میلیون و 898 هزار و 574 تردد طی شهریورماه امسال مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که 21 درصد از كل تردد در محورهای مواصلاتی استان را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که میانگین کشوری در این زمینه 13 درصد بود و استان زنجان در رتبه پنجم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، 308 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین كشوری این نرخ در این مدت 400 وسیله نقلیه است. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه شانزدهم را در كشور دارا است. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان ـ قزوین (خروجی استان) با 1013 تردد در ساعت و کم‌ترین نرخ تردد در محورتکاب ـ دندی با 28 تردد در ساعت صورت گرفته است. //ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر