logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۸۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با برگزاری مراسم اختتامیه؛

18 برگزیده جشنواره صدف زخمی زنجان معرفی شدند/ هنرمندان در معرفی فرهنگ دفاع مقدس نقش بیشتری دارند

18-برگزیده-جشنواره-صدف-زخمی-زنجان-معرفی-شدند-هنرمندان-در-معرفی-فرهنگ-دفاع-مقدس-نقش-بیشتری-دارند

با برگزاری مراسم اختتامیه و همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس،18 برگزیده جشنواره صدف زخمی زنجان معرفی شدند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی در مراسم رونمایی از کتاب «سرو سرود» و اختتامیه جشنواره صدف زخمی،اظهار داشت: توجه به هنر اصیل انقلاب باید از سوی هنرمندان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه زبان هنر بهترین زبان برای بیان حقایق است، ادامه داد: برای ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس نیز باید از زبان هنر استفاده کرد.

امام جمعه زنجان جای هنر را در فرهنگ و ادبیات دوران دفاع مقدس جایگاهی دارای خلا عنوان کرد و گفت: باید از هنر بیشتر در این زمینه استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه هنرمندان جایگاه ویژه ای در معرفی تاریخ دفاع مقدس دارند، بیان داشت: باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی برای پاسداشت آن ایام استفاده شود.

آیت الله خاتمی زبان هر هنرمندی را متفاوت عنوان کرد و گفت: شعری که برای بیان فراق سروده می شود از سوی هر هنرمندی متفاوت و تاثیرگذاری خاصی را دارد.

وی با اشاره به اینکه شعری تاثیرگذار است که ریشه در وحی الهی داشته باشد، ادامه داد: ریشه در وحی داشتن موجب ماندگاری شعر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه می توان از زیان هنر نیز برای بیان وقایع دوران دفاع مقدس که به تعبیر مقام معظم رهبری گنجی بی پایان است،استفاده کرد،گفت: هنرمندان دارای جایگاه مهمی برای معرفی و شناساندن فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس هستند.

 "علی مهدیخانی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز دراین مراسم اظهار داشت:گرامیداشت هفته دفاع مقدس وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس حماسی ‌ترین صحنه‌ ها با تاسی از حماسه عظیم عاشورا شکل گرفت، گفت: رزمندگان اسلام با تاسی از فرهنگ عاشورا به مقابله با دشمنان پرداختند.

این مسئول نقش هنر را در معرفی دوران دفاع مقدس تاثیرگذار عنوان کرد و گفت:  هفتمین جشنواره شعر صدف زخمی در دو بخش شعر فارسی و ترکی به همین مناسبت برگزار شده است.

وی  با اشاره به ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ،بیان داشت:در نهایت با ارزیابی داوران ۱۸ اثر منتخب این جشنواره شدند.

این مسئول تصریح کرد: آثار برگزیده این جشنواره در کتابی با عنوان «سرو سرود»  چاپ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: کتاب «سرو سرود» حاوی اشعار فارسی و ترکی شاعران استان زنجان با مضامین دفاع مقدس در سال‌ جاری به چاپ رسیده است.

مهدیخانی از چاپ 30 جلد کتاب در سال گذشته در حوزه دفاع مقدس خبر داد وگفت: ۲۴ جلد کتاب نیز توسط ادارات و با همکاری دستگاه‌های مختلف چاپ شده است.

وی گفت: همزمان با این مراسم، در شهرستان ابهر نیز از کتاب وداع آخر زندگینامه شهید ابراهیم ترکی رونمایی می شود که توسط پرویز بهرامی گردآوری شده است.//ن

 

 

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲ ]
هنرمندان استان در چنبره سیاست های مدیریتی وبرنامه های سلیقه ای وشخصی مدیران استان نه تنها امکان فعالیت ندارند فرصت وطبع خلق آثار را هم از دست دادند سیاست ورزی وسیاسی کاری ومشغولیت های سیاسی وجناحی با ا مکانات هنری فرهنگی در استان زنجان زمینه حتی یک ریال کمک به درد نخور را هم از عرصه های هنری وفرهنگی استان دریغ داشته است
فرم ارسال نظر