logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۸۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار سلطانیه:

بدخواهان دین و انقلاب با تمسک به ابزارهای رسانه‌ای به دنبال اسلام هراسی در جهان هستند/ هشت سال دفاع مقدس تجلی فرهنگ عاشورایی است

بدخواهان-دین-و-انقلاب-با-تمسک-به-ابزارهای-رسانه‌ای-به-دنبال-اسلام-هراسی-در-جهان-هستند-هشت-سال-دفاع-مقدس-تجلی-فرهنگ-عاشورایی-است

فرماندار سلطانیه با اشاره به اینکه مراسمات دینی و مذهبی تاثیری بسزا در بازتابهای جهانی دارند گفت: بدخواهان دین و انقلاب با تمسک به ابزارهای رسانه‌ای به دنبال اسلام هراسی در جهان هستند.

پرویز خالقی در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مراسمات ویژه ایام ماه محرم در سالجاری اظهار کرد: تقارن این ایام دینی و مذهبی که از حساسیت و ویژگی خاصی برخوردار است، با مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بایستی موجبات اعتنام فرصت برای همگان در راستای تجلی بیش از پیش این دو رخداد عظیم تاریخی شود.

وی فرهنگ جهاد و شهادت حاکم بر ارزش انقلابی را مقتبس از فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: تمامی پیروزیهای حاصله در هشت سال دفاع مقدس را مرهون فرهنگ ناب اسلامی بوده ایم چراکه با وجود اینکه تعداد قابل توجهی از کشورهای دنیا با همراهی خصمانه خود با کشور عراق، دشمنی خود با ایران اسلامی را در دوره دفاع مقدس به کرسی نشانده بودند، دلاورمردان ایرانی به تاسی از جانفشانی‌ها و ظلم ستیزی‌های عاشورایی و نهضت کربلا توانستند نقشه‌های شوم مستکبران را نقش بر آب سازند.

خالقی افزود: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی بر این نتیجه رسیده‌اند که با تنها راه و تاکتیک جدیدشان نفوذ خود کشورمان و براندازی نظام حاکم بدبین کردن جوانان نسبت به دین و تشیع است و لذا همین نیت شیطانی دشمنان را بایستی به دید تلنگر برای تمامی ملت ایران دانست و با هوشیاری تمام در برابر دسیسه‌های تمام ناشدنی ایستاد.

وی بیان کرد: امروزه شاهد بدنام کردن تشیع توسط بدخواهان دین و انقلاب به گونه‌ای شده است تا با تمسک به ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای، تمامی تلاش‌ها به سمت و سویی سوق یافته است تا اسلام هراسی و شیعه گریزی در بطن جوانان ایرانی و سایر کشورهای دنیا نفوذ یابد و در این باره، ایجاد تحریف در مجراهای مختلف دینی و مذهبی اعم از نحوه برگزاری مراسم و عزاداریها و خدشه‌دار کردن سیمای تشیع است.

فرماندار سلطانیه افزود: باید رویکرد مسئولان و مدیران عضو در اینگونه ستادهای کاربردی و تاثیرگذار به گونه‌ای باشد تا تصمیمات حاصله منجربه کاهش آسیب‌های حوزه دینی و مذهبی شامل مواردی چون امر مذموم قمه زنی و غیره در جامعه شود، چراکه حساسیت این مقوله را بایستی از میزان بازتاب اعمال و رفتار آحاد دینمداران و عزاداران در اذهان ملل مختلف دنیا بررسی کرد.

خالقی عقلانیت در ابراز ارادت و علاقه به ائمه را منوط به پیروی کردن واقعی از سیره زندگی ایشان عنوان کرد و افزود: بایستی با سرمشق قراردادن اخلاقیات این انسانهای آسمانی نظیر فداکاری، شهامت، خداشناسی و غیره، سعی بر امتداد طریقت آنان در جهان امروز داشت.

وی بیان کرد: باید ببینیم نتیجه امور و رفتارها چه نتیجه‌ای بر شخصیت و جایگاه دین و مذهب در جهان واقعیت برجای خواهند نهاد.

فرماندار سلطانیه با اشاره به نقش و جایگاه ویژه روحانیت در جامعه ایرانی، از این قشر تاثیرگذار خواست تا با حضور موثر خود در محافل و مجامع عمومی که در سطح شهر و روستاهای شهرستان به وقوع می‌پیوندد، نسبت به آگاهی بخشی عمومی از میزان تهاجمات فرهنگی دشمنان، حساسیت‌های امروزی در حوزه نحوه دینمداری و بازتاب‌های آن و مواردی از این قبیل توجه ویژه‌ای معمول دارند.

وی همچنین یکی از بایسته‌های مربوط به برگزاری برنامه‌‌های ماه محرم الحرام را برقراری نظم و امنیت عمومی یادآور شد و از ارگانهای نظامی و انتظامی خواست تا با انجام هماهنگی‌های لازم و حفظ وحدت رویه، از هرگونه موازی کاری جلوگیری کرده و بازده مطلوب را پس از پایان ایام اخذ کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر