logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۷۴۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفتگو با موج‌رسا:

دهه کرامت، دهه انس با زندگی کریمانه است

دهه-کرامت،-دهه-انس-با-زندگی-کریمانه-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه دهه کرامت، دهه انس با زندگی کریمانه است گفت: ایام دهه کرامت بهترین فرصتی است که با خصوصیات این بزرگواران امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) آشنا شویم و خود را به زیست کریمانه عادت دهیم.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: دهه کرامت، دهه انس با زندگی کریمانه است، ایام دهه کرامت بهترین فرصتی است که با خصوصیات این بزرگواران امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) آشنا شویم و خود را به زیست کریمانه عادت دهیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کریمانه زیستن این است که باید ویژگی‌هایی داشته باشیم و آنان را در زندگی به کار بگیریم.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: خوش‌برخوردی، همسایه‌داری، صداقت، وفای به عهد، گناه‌گریزی از جمله ویژگی‌های لازم برای کریمانه زیستن است.

وی تصریح کرد: ۱۱ روز ابتدای ماه ذی‌القعده از میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری عنوان کرد: این ایام منسب به حضرت معصومه (س) فرصتی است که به تحلیل برخی از خصوصیات این شخصیت آسمانی پرداخته شود.

وی تصریح کرد: باید ابعاد وجودی آن حضرت معرفت و شناخت پیدا کنیم تا به موازات این شناخت و معرفت به نهادینه کردن این خصایص آسمانی و ملکوتی در وجودمان باشد‌.

امام جمعه ماهنشان تاکید کرد: بزرگترین ویژگی از آن حضرت پیشگویی از ولادت ایشان بود که امام صادق (ع) ۴۵ سال قبل از تولدشان را پیشگویی کرده بودند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند، ۱۰ روز اول ذی‌القعده دهه کرامت نامگذاری شده، ولادت حضرت معصومه (س) ما را به یاد حرکت عظیم و مبارک این خواهر و برادر، دو دسته گل عظیم و مبارک امام موسی‌ بن‌ جعفر (ع) و هجرت پر معنای این بزرگوار است که بدون تردید در تاریخ ملت ایران و تشیع یک حرکت تاثیرگذار و سازنده بود‌.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر