logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۷۴۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مذهبی حوزه علمیه استان زنجان:

پاکدامنی حضرت معصومه(س) زبانزد عالم بود

پاکدامنی-حضرت-معصومه(س)-زبانزد-عالم-بود-
کارشناس مذهبی حوزه علمیه استان زنجان با بیان اینکه حضرت معصومه(س) چندین ویژگی انحصاری داشتند که بسیار تامل بر‌انگیز است گفت: نام اصلی این امام معصوم فاطمه است و به خاطر ایمان، تقوا و پرهیزگاری که داشتند از طرف امام کاظم(ع) اسم مبارک «معصومه» برای ایشان انتخاب شد.

سیده لیلا حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه نام اصلی این امام معصوم فاطمه است و به خاطر ایمان، تقوا و پرهیزگاری که داشتند از طرف امام کاظم(ع) اسم مبارک «معصومه» برای ایشان انتخاب و ملقب به معصومه شدند گفت: حضرت معصومه(س) چندین ویژگی انحصاری داشتند که بسیار تامل بر انگیز است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این نشانگر این است که ایشان با پرهیزگاری، عمل صالح و نیکویی که داشتند، توانستند درجه‌ای از مقام عصمت، جود و کرم را به دست آورند.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه استان زنجان با اشاره به بحث شافع بودن حضرت معصومه(س) عنوان کرد: در زیارت نامه‌ای که برای این امام بزرگوار است نوشته شده است که ایشان مقام شفاعت دارند و این نشان از این است که توانستند خودشان را در زندگی به ائمه اطهار و معصومین(س) نزدیک و شبیه کنند.

 وی بیان کرد: نکته قابل تامل این است که ایشان کریمه اهل بیت هستند یعنی دارای روحیه بسیار بخشنده و دارای کرامت‌های خاصی هستند، با ویژگی‌های گفته شده نشان از این است که هر انسانی می‌تواند خود را به مقام بالایی برساند.

حسینی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) از علم و دانش بالایی برخوردار بودند گفت: روزی که پدر ایشان به خارج شهر رفته بودند و مردم برای گرفتن پاسخ سوالات خود به حضرت معصومه(س) مراجعه می‌کردند و راهنمایی می‌شدند.

وی ادامه داد: ایشان در زمان حیات خود ازدواج نکرده و مجرد بودند اما چندین نکته را تا اخر عمر خود حفظ کردند، عفت و پاکدامنی حضرت زبانزد عالمیان بود و ایشان سعی کردند با این ویژگی‌ها به زندگی خود ادامه داده و آلوده هیچ گناهی نشوند. این موضوع برای دختران جامعه ما بسیار حائز اهمیت بوده و ارزشمند است.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه نکته بعدی این است که دختر خانم‌ها در زندگی حق انتخاب همسر را دارند افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که این امام معصوم در آن دوران ازدواج نکردند این بود که هیچ مردی از تقوا و پاکدامنی برخوردار نبوده و هم سطح ایشان نبودند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر