logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۷۴۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
اهالی خیابان شهریار چشم انتظار یاری و رسیدگی هستند؛

ورودی شهر ماهنشان در انتظار مرمت

ورودی-شهر-ماهنشان-در-انتظار-مرمت
ابتدای خیابان شهریار ماهنشان که متصل به ورودی شهر است با وضعیتی نابسامان به حال خود رها شده است و نیازمند بازسازی و زیباسازی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ورودی و خروجی شهر‌ها بسیار مهم است و بر سایر نقاط شهرها الویت دارد چرا که جزئی از هویت آن شهر محسوب می‌شوند و وقتی نام شهری به میان می‌آید ناخواسته اولین خاطره ورودی و خروجی شهر در ذهن مخاطب تداعی می‌شود.

بیشتر بخوانید

بیان این مطلب به این معنی نیست که سایر مناطق و خیابان‌های شهر مهم نیستند ولی ورودی و خروجی‌ها به دلیل پذیرش و حضور مسافران متعدد از ارزش بالاتری برخوردار هستند‌.

ورودی و خروجی هر شهر و منطقه‌ای نگاه مردم آن شهر و مدیریت مسئولان و اهمیت آن منطقه را ثابت می‌کند.

این نقاط حساس بوده نشان دهنده هویت و شخصیت یک شهر است و به عبارت کلی بیان کننده ضرب‌المثل معروف مشت نمونه خروار است بوده و در نگاه اول معرفی کننده آن شهر است.

شهر ماهنشان دارای سه ورودی و خروجی است که این شهر را به شهر‌ها روستاهای متعدد متصل می‌کند.

در این بین ابتدای خیابان شهریار که منتهی به ورودی شهر از سمت شهر دندی، روستاهای پری، قاضی‌کندی و آقکند که چندی پیش به علت ساخت و اصلاح فضای شهری مورد تخریب قرار گرفته بود به همان حالت خاکی و بدون رسیدگی رها شده است.

این وضعیت علاوه بر اینکه فضای شهری و ورودی و خروجی شهر‌ را دارای چهره زشت و ناپسند می‌کند، برای شهروندان و ساکنان این منطقه نیز مشکلاتی پدید آورده است.

یکی از اهالی خیابان شهریار در گفتگو با موج رسا گفت: چندی پیش شهرداری این قسمت از شهر را در جهت اصلاح و تغییر مورد ساخت و ساز قرار داده و اقداماتی از جمله ساخت دیواره حفاظتی و ... را  در راس امور خود قرار داده است.

وی بیان کرد: بعد از مدتی فعالیت کارگران شهرداری و اتمام دیواره حفاظتی پروژه بدون تکمیل و به حال خود رها شد.

یکی دیگر از اهالی گفت: حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ متر این قسمت خاکی است و چاله‌ای میان آن ایجاد شده است که تردد وسیله نقلیه با مشکل رو به رو می‌شود.

این شهروند عنوان کرد: اگر این قسمت اصلاح نشود در طولانی مدت سبب خرابی و از بین رفتن جلو‌بندی ماشین‌ها می‌شود.

این شهروند بیان کرد: در قسمت ورودی در کنار پل نیز پلی ساخته شده که چند سالی است به حال خود رها شده و به بهره‌برداری نرسیده است.

هادی پرچینی، عضو شورای اسلامی شهر ماهنشان در این رابطه به موج‌رسا گفت: برای آن منطقه طرحی داده شده که متاسفانه طراحی و نقشه‌کشی طرح کامل نشده است.

وی ادامه داد: طی جلسه‌ای که با شهردار ماهنشان داشتیم قرار بر آن شد که برای شرایط فعلی برای عبور جریان آب لوله‌ای متصل کنیم و از روی آن شن مخلوط ریخته و آن شیار را اصلاح کنیم.

عضو شورای اسلامی ماهنشان بیان کرد: این اقدام برای آن است که مردم کمتر دچار مشکل شده و بعد از آن آسفالت‌ریزی موقت انجام شده تا طرح ارائه شده تکمیل و زمینه برای اصلاح و زیبا‌سازی این منطقه فراهم شود.

ورودی و خروجی شهرها جزئی از هویت آن شهر محسوب می‌شوند و وقتی نام شهری به میان می‌آید ناخواسته اولین خاطره ورودی و خروجی شهر در ذهن مخاطب تداعی می‌شود، امید است شهرداری شهر ماهنشان با تکمیل طرح در جهت بازسازی و زیباسازی این منطقه را در راس امور قرار دهد و خاطره‌ای زیبا از شهر ماهنشان برای مسافران به یادگار بگذارد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر