logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۷۴۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
روایت ایثار و از جان گذشتگی؛

بسیج سازندگی نماد خدمتگزاری و خدمت‌رسانی است

بسیج-سازندگی-نماد-خدمتگزاری-و-خدمت‌رسانی-است
بسیج سازندگی نماد خدمتگزاری و خدمت‌رسانی به مردم است و در هر جای ایران اسلامی نیاز باشد در جهت رفع محرومیت و خدمتگزاری و یاری رساندن به همنوعان خود دریغ نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بسیج سازندگی در تمام حوزه‌های خدمت خود از ظرفیت و توانایی و پشتکار بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید

هر کجا که نیاز به کار و فعالیت آن‌ها بود  ورود می‌کند تا در رفع محرومیت و خدمتگزاری به اقشار مردم نقشی داشته باشد و با روحیه جهادی کمر همت به ارائه کمک به خلق می‌کنند.

بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در طول این چند دهه فعالیت خود توانسته‌اند فرهنگ و روحیه جهادی خود را نیز نشر دهند و جوانان بیش از پیش به حضور در این گروه‌ها گرایش داشته باشند.

به طور کلی اهداف بسیج سازندگی تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم كردن زمينه حضور جوانان در عرصه‌ ‌سازندگی كشور به ويژه در مناطق محروم است.

از دیگر اهداف بسیج سازندگی، کمک گرفتن از اوقات فراغت نیروهای جوان در جهت رفع محدودیت و رفع مشکلات در عرصه‌های مختلف روستاها بوده است.

حال آنکه اگر این گروه‌های جهادی متشکل از جوانان همان شهر و روستا باشد نسبت به سایر گروه‌های جهادی برتری‌هایی دارد و یکی از این برتری‌ها این است که همیشه در دسترس هستند و حضور آن‌ها نیاز به روز‌ها و ایام خاصی خلاصه نشده است.

این گروه‌ها با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری گام‌های مهم و اساسی در زمینه محرومیت‌زدایی و کمک به مستمندان و دستگیری از افراد برداشته‌اند.

بسیج سازندگی در عرصه‌ها و ابعاد مختلف جامعه ما نقشی پر رنگ و غیر قابل انکار دارند که از جمله آن می‌توان به اشتغال‌آفرینی، خدمات عمرانی، محرومیت‌زدایی و ... اشاره کرد.

در این میان بسیج‌ سازندگی شهرستان ماهنشان نیز دارای خدمات ارزنده و پررنگ برای مردم ماهنشان و روستاهای اطراف بوده است.

یکی از شهروندان ماهنشانی در گفتگو با موج‌رسا اذعان کرد: من بیکار بودم و تعداد ۳ کندوی عسل داشتم که زنبور‌های آن رو به زوال بودند اما با حمایت بسیج سازندگی ماهنشان و ارائه وام‌های کم درصد توانستم تعداد کندوهای خود را افزایش دهم.

وی بیان کرد: علاوه بر افزایش کندوها، توانستم زنبور‌های ضعیف شده را تقویت کنم و از طرفی به افزایش زنبور اقدام کردم.

این شهروند ماهنشانی عنوان کرد: با این حمایت توانستم برای خود زمینه شغلی که در حال از بین رفتن بود را احیا کنم و در حال حاضر علاوه بر خودم همسرم نیز اقدام به فعالیت در این عرصه کرده است.

یکی دیگر از جوانان ماهنشانی در گفتگو با موج‌رسا خاطر‌نشان کرد: وقتی حضور پُررنگ جوانان و گروه‌های جهادی را می‌دیدم که در عرصه‌های مختلف و مشکلات سخت یاری‌رسان افراد هستند که مردم را به آسایش برسانند و لبخند شادی بر صورت مردم بنشیند من نیز تمایل فراوانی به فعالیت در این زمینه‌ها پیدا کردم تا گره و مشکلی از زندگی همنوعانم بگشایم.

یک بانوی ماهنشانی  نیز در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا تصریح کرد: چرخ خیاطی داشتم و توان انجام کارهای خیاطی از جمله اموری بود که می‌خواستم در آن فعالیت کنم تا هم خدماتی ارائه کرده باشم و هم برای خود ایجاد درآمد کنم.

وی افزود: اما متاسفانه هزینه لازم برای خرید تجهیزات و تکمیل چرخ‌های خیاطی را نداشتم، مطلع شدم بسیج سازندگی در جهت حمایت از مردم برای ایجاد و گسترش مشاغل وام‌هایی ارائه می‌کند.

این بانوی ماهنشانی ادامه داد: به مرکز بسیج سازندگی شهرستان مراجعه کردم و اقدام به اخذ وام کردم.

وی مطرح کرد: اکنون برای خود مغازه کوچکی ایجاد کرده‌ام و از طریق آن برای خود منبع درآمدی به وجود آوردم.

این بانوی ماهنشانی عنوان کرد: این درآمد به پشتوانه و حمایت بسیج سازندگی ایجاد شد چراکه اگر آنان نبودند من توانایی تجهیز و خرید لوازم و امکانات را نداشتم.

بانوی کار‌آفرین ماهنشانی نیز با بیان اینکه دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی آغازگر اشتغال‌آفرینی در شهرستان محل زندگی‌ام شد گفت: علاوه بر ارائه و تولید محصولات متنوع زمینه فروش محصولات تولید شده همشهریان را نیز فراهم کردم.

بانوی کار‌آفرین ادامه داد: اوایل کار را با ارائه میوه خشک آغاز کردیم ولی فقط به ارائه یک محصول بسنده نکردیم و در دیگر زمینه‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: زمینه‌های فعالیت خود را در موضوعات لبنیات ( ماست‌زنی، کره و دوغ محلی و ...)، سبزیجات خشک، انواع سبزیجات تر، سبزی‌های معطر کوهی و ... گسترش دادیم.

رستمی ابراز کرد: به طور مستقیم برای پنج نفر شغل ایجاد کرده‌ام و در صورت حمایت مایل هستم این شغل را گسترش دهم چراکه این شغل زمینه گسترش دارد.

همچنین افضل جهانگیری، مسئول گروه جهادی شهید نوری قره‌ناس در گفتگو با موج‌رسا گفت: این گروه جهادی در زمینه‌هایی مختلف می‌تواند به همنوعان خود یاری رساند و وقتی نیاز به حضور گروه‌های جهادی وجود دارد اهالی با علاقه و رغبت فراوان در عرصه حضور می‌یابند و اقدام به خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر اهالی، جوانان روستا نیز ذوق فراوانی برای حضور در گروه‌های جهادی دارند.

جهانگیری عنوان کرد: در جهت خدمت به خلق خود از هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم و نخواهیم کرد.

 بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی به فرمان مقام معظم رهبری در جهت خدمتگزاری و محرومیت‌زدایی در ایران ایجاد شده و این نهاد از زمان تاسیس تاکنون از هیچ اقدامی برای خدمت به خلق خدا و خشنود کردن پروردگار و نشاندن لبخند بر گوشه لبان هم‌میهنان از هیچ دریغ نکرد‌ه‌اند، امید است جوانان عزیز این مزر و بوم مانند همیشه به سخنان مقام معظم رهبری لبیک بگویند و با پیوستن به گروه‌های جهادی زمینه‌های آبادانی و پیشرفت ایران را فراهم آورند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : زهراامانلو ] [ ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ]
باسلام خدمت خدمتگزاران گرامی من اهل روستای چوره ناب بالاتر از فاز۷گلشهر هستم هم فرمانده پایگاه آنجاهستم وهم عضو شورا.ما یک زمین وقفی برای مسجد در روستا داشتیم که باپیگیری و هماهنگی ما قرارشد خیر روستا یک درمانگاه کوچک اونجابسازه من به ایشون گفتم هزینه از شما گروه جهادی از ما !! اما من به هرکجا که تماس گرفتم هیچ کمکی از هیچ ارگانی به ما نکردند من واقعا امیدوار بودم که کمک خواهند کرد .
فرم ارسال نظر