logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۷۳۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

کلاف سردرگم علوم پزشکی با رئیس جدید هم باز نشد

کلاف-سردرگم-علوم-پزشکی-با-رئیس-جدید-هم-باز-نشد
با وجود انتصابات جدید در علوم پزشکی زنجان که انتظار بر بهبودی شرایط می‌رفت، اما مشکلات همچون گذشته به قوت خود باقی است و هر روز موج نارضایتی مردم از مراکز بهداشتی بیشتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» پس از انتقادات مکرری که برخی رسانه‌های استان و برخی به اصطلاح رسانه‌چی به موضوعات خدماتی و مدیریتی مجموعه شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها و علوم پزشکی داشتند که منجر به تغییر مدیریتی شد، گمانه‌زنی‌ها بر این بود که اوضاع و برنامه‌های این مجموعه رو به پیشرفت باشد و نارضایتی‌های مردم به حداقل برسد ولی متاسفانه بنابر شواهد هیچ اقدام و جلسه مهمی در راستای بهبود عملکرد بیمارستان‌ها و برنامه‌های اجرایی برای جبران کمبودهای آن انجام نشد.

بیشتر بخوانید

مشکلات مربوط به نوبت‌دهی پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها و شلوغی مطب‌ها، سی‌تی اسکن‌های خراب در بیمارستان‌ها و تعداد مراجعات زیاد برای استفاده از آن، حق و حقوق پرستاران و بهیاران و...همه نیازمند همفکری و مساعدت است و امید بود با در نظر گرفتن مشکلات و مطالبات مردم مدیریت علوم پزشکی برنامه‌ریزی برای حل و جبران کاستی‌ها داشته باشد اما علی‌الظاهر حرکت و عملکرد مفیدی را که مشهود باشد، شاهد نبودیم.

دو بار نشست خبری با خبرنگاران توسط روابط عمومی علوم پزشکی اطلاع‌رسانی شد و هر دو بار بنا به دلایل نامعلومی کنسل شد.

از دیگر سو، زمانی که درباره بيمارستان‌های استان سوال یا سوژه‌ای نیاز به پیگیری دارد، مسئولین مربوطه بنا به مصالحی که خودشان تشخیص می‌دهند خود را موظف به پاسخ نمی دانند؛ با چندین بار پیگیری‌ کوچک‌ترین موضوع که گاها حتی انتقادی هم نیست اما برای عملکرد یا امید‌دهی به آحاد ملت است به نفرات مختلف پاس‌کاری می‌شود و دست اخر با مواجه شدن با چند دربسته، متوجه می‌شوی که «نباید پیگیری کنی» یا و....

علوم پزشکی زنجان باید یک فکری برای این اوضاع نامناسب خود داشته باشد چرا که هر آنچه که عنوان شده است مطالبات مردم هستند و این حق مردم است زمانی که مشکلی با رسانه مطرح می‌شود و رسانه درباره موضوع را پیگیری‌های خود را با مسئولین مربوطه در میان بگذارد؛ ایشان هم موظف به پاسخگویی است.

با این اوصاف سوال اصلی اینجاست که آیا مسئولین منتصب شده در علوم‌پزشکی به دلیل انتقادی که قبلا از مدیران سابق این مجموعه می‌شد و مکررا بر آن در رسانه‌ها تاکید بود، چرا پیگیر حل آن نارضایتی‌ها نیستند؟ چرا مسئولین علوم‌پزشکی رسانه‌گریز شده‌اند؟

با استعفای مسئولین قبلی و انتصاب‌های صورت گرفته آیا گره‌ای از گره‌های کور برخی مشکلات مردم باز شده است؟

اصلا ریاست جدید برنامه‌ای برای حل مشکلات پیش رو دارد؟

سمیرا قربانی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر