logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۷۲۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل مدیریت بحران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

احتمال بارش ۴۰ میلی‌متری باران در ارتفاعات زنجان

احتمال-بارش-۴۰-میلی‌متری-باران-در-ارتفاعات-زنجان
مدیر‌کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی در زنجان؛ بارندگی‌ها از فردا چهاردهم اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد شنبه در ارتفاعات مشترک زنجان و طارم در حدود 40 الی 45 میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

عباس بابایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» از آماده‌باش تمام دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان در پی صدور هشدار سطح نارنجی شماره شش در خصوص ورود سامانه بارشی در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید

وی بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی طی امروز تا روز شنبه تاکید کرد و افزود: بارندگی‌ها فردا چهاردهم اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد شنبه در ارتفاعات مشترک زنجان و طارم در حدود 40 الی 45 میلیمتر، شمال زنجان و ارمغانخانه، در شهرستان ایجرود زرین‌آباد و حلب و در شهرستان خدابنده سهرورد و کرسف و به ترتیب سایر شهرستان‌ها از جمله سلطانیه، ابهر و خرمدره و ماهنشان خواهد بود.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

بابایی تاکید کرد: به منظور رعایت حال شهروندان توصیه‌های لازم صادر می‌شود و باید هم‌استانی‌ها هشدار‌ها را جدی بگیرند.

وی گفت: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد.

مدیرکل مدیر بحران استان زنجان تاکید کرد: در این راستا به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در برابر بارش‌ها نیز توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر