logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۷۲۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست شبکه بهداشت ابهر خبر داد:

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک برای نوزادان ابهری

آغاز-واکسیناسیون-پنوموکوک-برای-نوزادان-ابهری-
سرپرست شبکه بهداشت ابهر گفت: واکسیناسیون پنوموکوک در شهرستان ابهر برای نوزادان آغاز شد.

احمد امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ایمن‌سازی یکی از مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است، نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه خیلی مهم است. پس از تأمین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله‌ دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تأثیر عمده‌ای در کاهش مرگ‌ومیر و ناتوانی نداشته است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در حال حاضر در کشور ما کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

امیری تصریح کرد: با فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور ما توانستیم در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برداریم و در شهرستان ابهر کل متولدین که به سن ۲ ماهگی می‌رسند مورد واکسیناسیون پنوموکوک قرار خواهند گرفت.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان ابهر گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

این مسئول افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود. این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است. این بیماری‌ها، یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در کودکان زیر ۵ سال در سراسر جهان و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

امیری بیان کرد: این واکسن به صورت تزریقی در سن ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر