logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۳۷۰۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست شبکه بهداشت شهرستان ابهر خبر داد:

اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج‌اطفال در ابهر

اجرای-طرح-تکمیلی-واکسیناسیون-فلج‌اطفال-در-ابهر
سرپرست شبکه بهداشت شهرستان ابهر گفت: طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج‌اطفال در ابهر آغاز شد.

احمد امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: بیماری فلج‌اطفال یک بیماری عفونی حاد است که به صورت گسترده در کشور افغانستان و پاکستان شیوع دارد و خوشبختانه با تلاش همکاران بیش از ۲۰ سال گذشته هیچ موردی از فلج اطفال در سطح استان و شهرستان گزارش نشده و یک موفقیت بزرگ علمی برای کشور جمهوری اسلامی ایران رقم زده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با اجرای کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، تعداد ۲ کودک زیر پنج سال ایرانی و ۷ غیرایرانی توسط یک تیم عملیاتی ۲ نفره و ۲ ناظر استانی و شهرستانی، علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

امیری تصریح کرد: مرحله اول طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از اردیبهشت ماه آغاز و تا آخر خرداد ماه ادامه دارد و تمامی کودکان زیر پنج سال شهرستان ابهر در برابر این بیماری واکسینه خواهند شد.

سرپرست شبکه بهداشت شهرستان ابهر گفت: این طرح از فروردین ماه سال ۱۳۷۳ در کشور ایران آغاز شده و کماکان هرساله در ۲ مرحله در مناطق هدف اجرا می‌شود. مطابق با توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی ضروری است برای حفظ این دستاورد بزرگ و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر