logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۷۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

تحصیل ۲۲۷ هزار و ۳۴۵ دانش‌آموز در مدارس استان زنجان

تحصیل-۲۲۷-هزار-و-۳۴۵-دانش‌آموز-در-مدارس-استان-زنجان-
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از تحصیل ۲۲۷ هزار و ۳۴۵ دانش‌آموز در مدارس استان زنجان خبر داد و گفت: 14 هزار و ۵۹۵ همکار فرهنگی نیز در زمینه تعلیم و تربیت استان مشارکت دارند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» علی اسماعیلی امروز ( ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز معلم برگزار شد، گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش در سال جاری میزبان ۲۲۷ هزار و ۳۴۵ دانش‌آموز بوده که اعم از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: ۱۴ هزار و ۵۹۵ جامعه فرهنگی در ارائه خدمات برنامه‌های تربیتی که لازم است در این حوزه خدمات رسانی شود، مشارکت می‌کنند. 

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه شهید مطهری که به عنوان یک تفکر الگوی معلمی تعریف شده است بیان کرد: ایشان جان خود را در مسیر معلمی فدای این مرز و بوم کرده و امروزه تفکر و اندیشه شهید مطهری در قالب فرهنگ معلمی در  چارچوب نظام آموزشی و تربیتی جاری است. 

وی بیان کرد: مهمترین محل رخدادهای تربیتی و آموزشی عرصه مدرسه است و قشر  فرهنگی در تمامی ابعاد اثرگذار هستند بنابراین در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به رخدادهای تربیتی و نیروی انسانی توجه ویژه‌ای شده است.     

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر استان زنجان 49 شهید معلم و ۵۵۰ شهید دانش‌آموز را در خود جای داده است. 

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال جاری بزرگداشت هفته معلم را با یک شعار ویژه‌ در سطح ملی آغاز کردیم افزود: گرچه این نوع ادبیات در بین جامعه فرهیخته ما سال‌هاست جاری است. 

وی با بیان اینکه اداره‌کل تجهیز و نوسازی مدارس استان سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را به آموزش و پروش استان تحویل داد، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای به حال خود رها نشده است و بروز یک مشکل در مدرسه‌ای را نباید به همه مدارس تعمیم داد. 

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد متقاضیان برای ورود به آموزش و پرورش از دستگاه‌های دیگر که حالت افزایشی داشته است، افزود: تعداد ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه اعلام کردند که این اقدام بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر