logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۷۱۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معرفی کتاب؛

ابرقدرت‌های هوش مصنوعی

ابرقدرت‌های-هوش-مصنوعی
کای فو لی در کتاب ابرقدرت‌های هوش مصنوعی به دنبال پاسخ دادن به سوالات و دغدغه‌های انسان امروزی درباره هوش مصنوعی و آینده بشر با این پدیده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» امروزه هوش مصنوعی به مهم‌ترین دغدغهٔ ذهنی انسان مدرن تبدیل شده است. همین چند سال پیش، هوش مصنوعی عمدتاً دستمایهٔ آزمایشگاه‌های علمی پژوهشی و فیلم‌های علمی‌تخیلی بود. مردم عادی تصور می‌کردند هوش مصنوعی مربوط به ساختن روبات‌هایی است که می‌توانند مانند انسان فکر کنند اما تقریباً هیچ ارتباطی بین این چشم‌انداز و زندگی روزمرهٔ ما وجود نداشت اما حالا  همه‌چیز تغییر کرده است. 

بیشتر بخوانید

مقالات مربوط به آخرین نوآوری‌های هوش مصنوعی، صفحات روزنامه‌ها را پر کرده است. تقریباً هر روز چند همایش تجاری دربارهٔ استفاده از هوش مصنوعی برای کسب سود بیشتر برگزار می‌شود و دولت‌ها در سراسر جهان برنامه‌های ملی خود را برای استفاده از فناوری منتشر می‌کنند. ناگهان، هوش مصنوعی به موضوع اصلی گفت‌وگوهای عمومی تبدیل شده است.

چین یکی از کشورهایی است که در سال‌هایی اخیر توانسته خود را در زمینه هوش مصنوعی تقویت کند. طی سه سال گذشته، تب هوش مصنوعی چین را درنوردیده و موج هیجان در این حوزه چنان شدید و قوی بوده است که حتی پیشرفت‌هایی را که در سایر نقاط جهان رخ داده ناچیز جلوه می‌دهد.

شرکت‌های پژوهشی و پژوهندگان چینی هوش مصنوعی، امروزه زمینه‌های بسیاری برای همتایان آمریکایی خود فراهم کرده‌اند و الگوریتم‌ها و الگوهای تجاری نوآورانه‌ای را تجربه می‌کنند که نویدبخش تحول اقتصادی در چین است و به حق می‌توان گفت چین ابرقدرتی واقعی در زمینه هوش مصنوعی شده است که تنها رقیب واقعی آمریکا در این فناوری در حال ظهور است.

 انتخاب‌های این دو کشور دربارهٔ رقابت و همکاری در زمینهٔ هوش مصنوعی، پیامدهای قابل‌توجهی برای اقتصاد و حکمرانی بر جهان خواهد داشت.

کای فو لی در کتاب ابرقدرت‌های هوش مصنوعی به دنبال پاسخ دادن به سوالات و دغدغه‌های انسان امروزی درباره هوش مصنوعی و آینده بشر با این پدیده است. سوالاتی نظیر عنای خودکار بودن هوش مصنوعی در مشاغل و اهداف ما چیست و کدام کشورها و افراد از منافع این فناوری فوق‌العاده بهره‌مند خواهند شد؟ آیا هوش مصنوعی می‌تواند ما را به یک زندگی مرفه مادی برساند، و آیا در این دنیای هوشمند ماشینی، انسانیت جایی خواهد داشت یا خیر؟

او به عنوان یک محقق فناوری اطلاعات، مدیر اجرایی فناوری، و سرمایه‌گذار در سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در چین و ایالات‌متحده، با تکیه بر تجربیات خود کوشیده است به این سوالات پاسخ دهد. او امیدوار است این کتاب بتواند نشان دهد که ما چگونه به اینجا رسیدیم و همچنین الهام‌بخش مباحث جدیدی در پاسخ به سؤال «به کجا می‌رویم» باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر