logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۷۱۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد ابهر در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

موج همبستگی اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی

موج-همبستگی-اعتراضات-دانشجویی-علیه-رژیم-صهیونیستی
رئیس دانشگاه آزاد ابهر با بیان اینکه صدای حقیقت و مظلومیت مردم مظلوم غزه، افکارعمومی جهانیان و به ویژه جنبش دانشجویی در سطح جهانی را بیدارکرده است گفت: موج اعتراضات دانشجویی بر علیه رژیم صهیونیستی بیانگر نوعی همبستگی است.

سیاوش طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه جنبش‌های دانشجویی به عنوان زیر مجموعه‌ای از جنبش‌های اجتماعی بوده و با ویژگی‌های خاصی که دارند از موثرترین فعالیت‌ها در راستای ایجاد تحولات و اعلام اعتراضات محسوب می‌شوند اظهار کرد: اغلب دانشجویان به دلیل برخورداری از سطح آگاهی و دانش نسبت به جامعه، همواره در شناخت مسائل و تلاش در جهت رفع مشکلات و آسیب‌ها و بحران‌ها در چارچوب ایجاد جنبش‌های دانشجویی پیش قدم می‌باشند. 

بیشتر بخوانید

وی گفت: صدای حقیقت و مظلومیت مردم مظلوم غزه، افکار عمومی جهانیان و به ویژه جنبش دانشجویی در سطح جهانی را بیدار کرده است. 

رئیس دانشگاه آزاد ابهر عنوان کرد: مشاهده حقیقت جنایات صهیونیست‌ها بر علیه مردم بی‌دفاع فلسطین، این بار توسط خیزش و جنبش دانشجویی در سطح دانشگاه‌های آمريکا صورت گرفته است. 

طاهری ابراز کرد: در شرایطی جنبس در دانشگاه‌های جهان بر علیه رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته است که دولت امریکا مهمترین حامی جنایات اسرائیل بر علیه مردم فلسطین است.

وی تصریح کرد: موج اعتراضات دانشجویی بر علیه رژیم صهیونیستی به صورت نوعی همبستگی جهانی درحال گسترش است. 

رئیس دانشگاه آزاد ابهر تاکید کرد: در جریان دخاات پلیس آمریکا و اروپا در دانشگاه‌ها، تعداد زیادی از دانشجویان و استادان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که این مسئله منجر به خشن افکار عمومی بر علیه دولت‌های آمریکا و اروپا شده است و حمایت از مردم فلسطین را در افکار عمومی جهان مطرح کرده است. 

طاهری تصریح کرد: دولت‌های آمریکایی و اروپایی در این مدت با حمایت خود از رژیم صهیونیستی نشان داده‌اند که از آزادی بیان و حقوق بشر تا جایی دفاع و حمایت می‌کنند که در حمایت آنها از رژیم صهیونیستی خالی وارد نشود.

وی گفت: جنبش دانشجویی اروپا و آمریکا و همچنین افکار عمومی جهانی از دولت‌های خود می‌خواهند که در آمدها و سرمایه کشورشان را صرف حمایت از رژیم جنایتکار اسرائیل نکنند. 

رئیس دانشگاه آزاد ابهر اضافه کرد: از این رو حمایت از فلسطین و غزه مظلوم از مرزهای بسیاری از کشورها فراتر رفته و تبدیل به خواست و مسله جهانی شده است.

طاهری با بیان اینکه از انجا که کشتار وحشیانه کودکان و زنان و مردم فلسطین چندین ماه است که بی‌وقفه ادامه دارد اظهار کرد: ناتوانی سازمان‌های بین المللی در متوقف ساختن جنگ بی‌نتیجه بوده و حمایت همیشگی آمریکایی‌ها و اروپاییان از صهیونیست‌ها، موضع‌گیرهای جنبش دانشجویی و افکار عمومی جهانی را به نفع مردم فلسطین و بر علیه صهیونیستی‌ها رقم زده است.

وی گفت: امروزه جنبش دانشجویی همراه با مردم غزه اراده‌ی خود را بر پایداری و استقامت در برابر ظلم، تباهی و سیاهی فریاد می‌زنند.

رئیس دانشگاه آزاد ابهر اضافه کرد: این جنبش فریادی برای آرمان آزادی فلسطین است. شاید بتوان گفت امروزه حمایت از مردم فلسطین به یک پیام جهانی در قالب جنبش‌ها و اعتراضات تبدیل شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر