logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۷۱۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
زنگ سواد رسانه‌ای

راهکارهایی برای امنیت در شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی

راهکارهایی-برای-امنیت-در-شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های-اجتماعی
این‌روزها حضور در شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد شده و افراد مختلفی با سن، تحصیلات، جنسیت و شغل‌های مختلف در این شبکه‌های عضو می‌شوند. فعالیت و زندگی در چنین فضایی آدابی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» این‌روزها حضور در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد شده و افراد مختلفی با سن، تحصیلات، جنسیت و شغل‌های مختلف در این شبکه های عضو می‌شوند.

بیشتر بخوانید

فعالیت و زندگی در چنین فضایی آدابی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

در این خبر به برخی از این آداب می‌پردازیم:

1.تنظیمات خود را بازبینی کنید:

از تنظیمات محرمانگی سایت‌ها نهایت بهره را ببرید. تنظیمات پیش‌فرض برخی تارنماها، امکان دیده‌شدن مطالب شما را به دیگران می‌دهد؛ اما شما می‌توانید با تغییر کوچکی آن را محدود به افراد خاصی کنید. با وجود رعایت این موارد همچنان امکان مشاهده اطلاعات شما وجود دارد پس مراقب باشید که چه اطلاعاتی را آشکار می‌سازید.

2.مراقب نرم‌افزار‌های شخص ثالث باشید:

این نرم‌افزارها برنامه و سرگرمی فراهم می‌کنند اما مراقب باشید چه نرم‌افزار‌هایی را فعال می‌کنید.

از نصب برنامه های مشکوک بپرهیزید و تنظیمات خود را برای محدودکردن مقدار اطلاعاتی که برنامه‌ها به آن دسترسی دارند، تغییر دهند.

3.خط‌مشی محرمانگی سایت‌ها را چک کنید:

برخی سایت ها اطلاعات و ایمیل کاربران را باسایت های دیگر به اشتراک می‌گذارند که به افزایش پیام الکترونیکی می‌انجامد. همچنین ارجاعات خود را بازبینی کنید تا از ارسال پیام الکترونیکی به دوستان خود جلوگیری کنید. توجه نمایید که برخی سایت‌ها ارسال ایمیل به دوستان شما را تا زمانی که به آنها بپیوندند، ادامه می‌دهند.

4.محدودکردن اطلاعاتی که پست می‌کنید:

اطلاعاتی که ممکن است برایتان دردسرساز شود مانند آدرس یا برنامه‌های روزانه‌تان از جمله اطلاعات محرمانه شما هستند.اگر دوستان و اطرافیانتان اطلاعاتی از شما پست کردند، مطمئن شوید در حدی باشد که آگاهی غریبه‌ها از آن مشکل‌ساز نشود.

همچنین به اطلاعاتی که خود از اطرافیانتان پست کنید هم توجه نمایید.

5.پسوردهای قوی برگزینید.

برای اکانت‌های خود پسورد‌هایی برگزینید که نتوان به راحتی آن‌ها را حدس زد.اگر رمزهای عبور شما ساده باشد، دیگران به راحتی می‌توانند به اکانتتان دسترسی پیدا کنند و خود را به‌جای شما جا بزنند.

6.شکاک باشد:

هرآنچه آنلاین می‌خوانید و می‌بینید، باورنکنید. افراد می‌توانند اطلاعات نادرست یا جهت‌داری را در موضوعات مختلف مانند هویتشان پست کننده هرچند ممکن است عامدانه نبوده و اغراق یا حتی شوخی باشد. به منبع اطلاعات توجه کرده و از موثق و صحیح بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر