logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۷۰۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

۳۲ درصد اشتغال در زنجان مختص بخش کشاورزی است

۳۲-درصد-اشتغال-در-زنجان-مختص-بخش-کشاورزی-است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۳۲.۶ درصد از سهم اشتغال در استان مختص بخش کشاورزی است گفت: در صورتی که این رقم در سطح کشور ۱۸.۳ درصد است.

روح‌الله حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه کشاورزی و بحث تولید در استان زنجان در سال‌های گذشته با مشکل کم آبی مواجه شده است، گفت: استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری، توسعه کشت گلخانه‌ای، بذرهای با نیاز آبی کم در راستای مقابله با بحران کم‌آبی به کار گرفته شده است‌.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه کاهش منابع آبی در سال‌های اخیر سبب شد تا افزایش بهره‌وری مورد توجه قرار بگیرید، افزود: در این راستا طرح‌ اجرای الگوی کشت، ‌انتقال دانش به مزارع و به‌کارگیری روش‌های جدید به یک اولویت تبدیل شد تا از کشاورزی سنتی عبور کنیم و بتوانیم افزایش میزان تولید را در کنار حفظ منابع فراهم کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: به دلیل مشکلات کم‌آبی در سال‌های اخیر استان سعی داشته تا ارتقای بهره‌وری را بدون اینکه منابع آبی جدید استفاده کند و یا عرصه‌های کشت جدید اضافه کند پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اما موفقیت‌هایی را در استان بدست آوردیم گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها در استان آغاز شده و امسال نیز در سطحی بیش از 430 هزار هکتار از اراضی در حال اجرا است و توانسته اثر بخش در تولید گندم باشد.

حسنی با اشاره به اینکه گلخانه وحدت که یکی از بزرگترین گلخانه‌های شیشه‌ای در کشور است سال گذشته در استان به بهره‌برداری رسید، گفت: در راستای استفاده از آب با محصولات کم‌ آببر پروژه کشت پسته در مساحت ۳ هزار هکتار در غرب زنجان با مشارکت مردم اجرا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تولید بیش از ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان یاداور شد: ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی در استان زنجان در بخش‌های مختلف فراوری محصولات کشاورزی و دامی فعال است.

وی با بیان اینکه ۳۲.۶ درصد از سهم اشتغال در استان مختص بخش کشاورزی است گفت: در صورتی که این رقم در سطح کشور ۱۸.۳ درصد است.

حسنی با اشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان نیز ٢٦.٧ درصد است یادآور شد: این در حالی است که سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی در سطح کشور معادل ١٢.٥٧ درصد است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر